Demogorgon Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Jau da, spiller litt trommer, akkuratt begynt faktisk. har nå spilt trommer hele 9 ganger i mitt liv. 3gangen var jeg skit drita og spilte live forran 150 mennesker på hydranten i hamar. trommer er kult! skal gå til innkjøp av noe i sommer tror jeg. for øyeblikket låner jeg utstyret i ungdomsklubben her på løten. temmelig herpa greier, men det går da ann å spille på det. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 vet at denne tråden er gammel nå men likevell.. har spilt trommer to år nå og har meldt meg på ukm med trommesolo.. det blir fett! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Kult Anderz! Lykke til! Prøv å få ordna et opptak da, og legg ut her! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 har meldt meg på ukm med trommesolo.. det blir fett! Lykke til! Hørtes moro ut, og hadde vært gøy med et opptak som "reeeeg" sier. Lenke til kommentar
dmx Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 jeg spiller trommer. liker ikke rock noe særlig men det er sinssykt gøy å spille det på trommer.. Lenke til kommentar
dmx Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Trommis her og, spilt i 13 år mer eller mindre (korps de første 4-5 årene (skarptromme/trommesett), band de resterende årene). Utstyr: -Yamaha Maple Custom Absolute 5 trommers Bilder (to øverste postene) -Tama Rockstar 5 trommers -Zildjian A Custom/Avedis/Z Custom cymbaler, samt en Wuhan China, Sabian AAX Mini China og en Paiste SF Splash -Yamaha DFP-880 dbl.pedaler -Skarptrommer: Tama SC Maple & Pearl Sensitone Brass, begge 14x6,5" Bruker stort sett Vic Firth stikker jeg og, 5A. Hyggelig trådforsøk forresten! Gøy å treffe flere med samme interesser, hmm, så at du hadde et trommesett til der som ikke var setta sammen.? hvis du har det hvorfor setter du ikke de sammen det Yamaha trommesettet og det andre? sånn at du får 2 basstrommer osv. blir mye gøyere å spille da. Edit: hadde et sånn et Yamaha trommesett ifjord og likte det kje så veldig godt. det var rar lyd i skarptromme, basstromma og tam-tam. er det rar lys hos deg.? bruker Pearl nå og syns de er sinsykt gode. her er et bilde av tremmesettet jeg har (nesten mitt er litt større siden jeg kjøpte splash osv) Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 er det Pearl masters ? Sikker på at det ikke var rar lyd fordi de ikke var stemt ordentlig? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hva er ukm? Ungdommens kulturmønstring. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hmm, så at du hadde et trommesett til der som ikke var setta sammen.?hvis du har det hvorfor setter du ikke de sammen det Yamaha trommesettet og det andre? sånn at du får 2 basstrommer osv. blir mye gøyere å spille da. Edit: hadde et sånn et Yamaha trommesett ifjord og likte det kje så veldig godt. det var rar lyd i skarptromme, basstromma og tam-tam. er det rar lys hos deg.? Trommene som ikke er satt opp der er Tama Rockstar øvings-settet mitt, som fraktes rundt til øvingslokale osv (har endel forskjellige band for tiden, da er det kjekt og ha litt ekstra utstyr, i tillegg til sett hjemme...) Den første uka jeg fikk det satte jeg det sammen med Yamaha settet, men de to er det nokså forskjellig lyd i, og det ble etterhvert mer plagsomt enn kult å spille med (i tillegg til at tammene har samme størrelse, så da hjelper det lite at settet var stort... Har forresten et bilde av det prosjektet her: Når det gjelder lyden i Yamaha settet, er du sikker på at dette er samme Yamaha-settet du hadde? Om det var stemt opp med gode skinn, så er jeg veldig i tvil, Yamaha har jo både dårligere nybegynnerserier og profesjonelle trommer, Yamaha MC Absolute er innenfor proff-sjangeren (koster rundt 25 000 nytt i Norge), og jeg har omtrent aldri hørt et bedre sett enn det når det er stemt opp bra. Om det allikevel skulle være nøyaktig samme sett, så er det vel ikke noen annen løsning enn å prøve ut forskjellige skinn og stemming... Eller at du bare rett og slett ikke likte lyden i det da Men utrolig fint det Pearl settet også Lenke til kommentar
e321 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 ok folkens... Her er ett oppdrag til dere: Jeg spiller litt trommer, men ikke på mitt eget sett.. Det er problemet. Får ikke ha trommer !!! Kan derer prøve og finne det billigste dere kan anbefale osv..? Med andre ord, trenger noe å vise fram til foreldrene mine som gjør at jeg kan få trommer. Prøv og tenk dere(zprmario og dere med de konge settene) å ikke ha trommer. Bare få spille av og til, en gang i måneden eller noe sånt.. Takker til alle dere som kan hjelpe Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Får du ikke lov fordi det er dyrt, eller fordi det bråker? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hm.. det tenker jeg også litt på.. Det er nok bråk i huset altså(med tanke på div andre instrumenter og musikk på full guff) så tror ikke det er helt det som det stopper i.... Kanskje plassen...? Men hvis det er ett billig sett så hjelper jo det godt på det Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Vel, om plassen er det største problemet kan det kanskje være en idé å gå for et mindre sett, som f.eks Pearl Rythm Traveler eller Tama Stagestar (har desverre ikke link til den siste), evt. elektriske trommer, men de er jo ganske dyre og blir litt annen type "feel" av å spille på det.. Har desverre ingen erfaring med sånne små- sett selv, har hørt det er endel som liker de og bruker de til å spille på mindre steder med, men kan nok ikke anbefale de ettersom jeg aldri har spilt på sånne små sett før... Hvis bråket/lyden er det største problemet, så finnes det mange metoder for å dempe lyden på, får kjøpt sånne dempesett til å legge oppå trommeskinna og cymbalene for å få vekk mest mulig lyd bl.a. Har desverre aldri prøvd ut slike heller, men har hørt mange bruker de og at de fungerer greit. Hvis ikke plassen er så stort problem, så vil jeg nok heller anbefale å kjøpe et "ordentlig" trommesett og legge på dempeskinn, ettersom det helt klart er større muligheter og bruksområde på de enn på de mindre Rythm Traveler-type settene.... Men det er min mening da. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hva er ukm? Ungdommens kulturmønstring. Yup. Tror kanskje bandet jeg spiller i skal meldes på også. Stille med 2-3 selveskrevne låter. Tror vi kan nå et stykke, siden det er noe 'utenom det vanlige'. Uansett, hvis noen tar turen til Molde under jazzfestivalen, så hold øya åpne for "Cool Train". Blir vel en del spilling på oss den uka Hadde vært kult om noen av dere dukka opp! Lenke til kommentar
e321 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Vel, om plassen er det største problemet kan det kanskje være en idé å gå for et mindre sett, som f.eks Pearl Rythm Traveler eller Tama Stagestar (har desverre ikke link til den siste), evt. elektriske trommer, men de er jo ganske dyre og blir litt annen type "feel" av å spille på det.. Har desverre ingen erfaring med sånne små- sett selv, har hørt det er endel som liker de og bruker de til å spille på mindre steder med, men kan nok ikke anbefale de ettersom jeg aldri har spilt på sånne små sett før... Hvis bråket/lyden er det største problemet, så finnes det mange metoder for å dempe lyden på, får kjøpt sånne dempesett til å legge oppå trommeskinna og cymbalene for å få vekk mest mulig lyd bl.a. Har desverre aldri prøvd ut slike heller, men har hørt mange bruker de og at de fungerer greit. Hvis ikke plassen er så stort problem, så vil jeg nok heller anbefale å kjøpe et "ordentlig" trommesett og legge på dempeskinn, ettersom det helt klart er større muligheter og bruksområde på de enn på de mindre Rythm Traveler-type settene.... Men det er min mening da. Takk ! Har sett selv på stagestar og de der... Dempesett, hva koster sånt da? Vil har vanlige trommer, ikke sånn elektrisk Takker for svar, skal sjekke litt rundt Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Anbefaler Pearl forum til et billig nybegyner-sett.(samme som mitt, se bilde på side 1) Eller hvis du sparer litt mer så anbefaler jeg Pearl Export! Angående lyddempning, så er det to alternativer som jeg vet om. Den ene er såkalte "muffle heads", som er trommeskinn i stoff som du erstatter de vanlige trommeskinnene, andre alternativet er gummimatter som du legger oppå skinnene. Begge alternativene er ganske gode, men muffle headsene blir litt tungvine å bytte mellom hele tiden. EDIT: anbefaler ikke elektrisk sett, fordi de har en hele annerledes følelse, og man må ofte betale veldig mye for å få et som er bra. Du kan heller ikke kjøpe nytt utstyr til de og sånt, som cymbaler og div. Og at hvis du spiller med band så må du ha forsterker. Endret 3. januar 2005 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Av vanlige nybegynnertrommer du bør sjekke ut, så er Pearl Forum (som sweet amber sa) et bra valg, samme med Tama Swingstar, Yamaha Rydeen, Mapex Venus og noen andre. Vil ikke anbefale å gå for et billigere sett enn disse, da de som regel blir veldig vanskelig å få solgt videre seinere, og at de nevnte trommene har hardware som faktisk tåler litt uten å bli fort ødelagt, samt at settene kan låte helt supert med gode skinn og stemming. Kan også ofte finne et bra kjøp på bruktmarkedet. Av cymbaler så er Sabian B8 fine nybegynnercymbaler, etter min mening de beste du får til den prisen (nypris) om du først vil ha noe billig... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det som står på skolen her, er vel tama swingstar. Greit nok det Så det er altså ikke så lurt og gå for de aller billigste settene, right? Med tanke på cymbaler så kan du jo få zildjian 20" ride på ebay for 700,- Men sambian det er den billige serien ikke sant? (har ikke så mye greier på dette :blush) Mener at jeg så hihat(14") til 2-300 og ride til nesten samme pris(2-700). Kan jo se om jeg kan finne noe brukt på finn eller qxl, men det pleier og være så dyre sett der syns jeg iforhold til hva de koster i butikken Får spørre litt her hjemme om hva som evt kan komme i hus, Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå