Gå til innhold

Zalman CNPS7000B-CU vs Thermaltake Volcano 12+

Ripz911

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat den der har jeg hatt selv :p Off den er dårlig. Den er omtrent på størelse med Volcano 12.

Zalman sine sider sier at at den Zalman vifta skal passe til ditt HK.

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/700...2MBlist_eng.htm

Så hvis dette stemmer helt så ville jeg gått for den Zalman vifta. Men om du vill merke noen gigantisk forskjell er en annen sak.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med Volcano.

Eier selv tilsvarende zalmanvifte og er meget fornøyd:

-Pluss: Nesten lydløs og kjøler meget bra (er justerbar for balansering mellom støy/kjøling). Har fått overklokket min 2400 GHz P4 til over 2900 MHz med denne, da var fortsatt CPU stabil og temperaturen ikke avskrekkende (husker dessverre ikke nøyaktige temperaturer, men dette finnes det sikkert kvalifiserte tester av på nettet).

-Minus: Dyr. Veier endel og tar litt plass.

Lenke til kommentar

Den kjøleren du har er ca. like god som TT Volcano 12 så vidt jeg har lest. Begge kjølerne trenger vissnok sårt plansliping! Det er skjeldent at jeg har sett så grovslipte kjøleribber i kobber D: Zalman er nok den beste av alle tre, men den er tvilsomt spesielt bedre enn den du allerede har. Selvsagt er den mye finere å se på, men også svært tung til en socket A CPU. Anbefaler shims som delvis vil beskytte CPUen din ved bruk av Zalmans kjølere.

Lenke til kommentar
hadde tenkt å kjøpe zalman vifta, men som han fyren sier at abit nf7 + cheiftec midi tower ikke vil gå...

forstod jeg det riktig?

jeg vil ikke se det er noe problem med et "ganske" stort kabinett

Chieftec Maxi tower vil heller ikke fungere. Grunnen er at CPU-sokkelen er plassert så langt oppe at kjøleren vil kollidere med rammen til kabinettet. Dette vil helt sikkert gjelde andre kabinett også (det gjelder f.eks for Aopen H(Q/X)08 og sannsynligvis flesteparten av midi-tower på markedet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...