Christian_ Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) jeg vil ha en bakgrunn som vises kunn på toppen av en div, altså: !--------------!------------!------------! 1--------------1------------1-----------1 1--------------1------------1-----------1 1--------------1------------1-----------1 1--------------1------------1-----------1 o.s.v.......... nedover..... skjønte dere? den øverste linja forestiller et bilde, som skal vises på toppen mens de som du ser nedover forestiller et annet bilde som går i repeat nedover... noen som kan hjelpe meg? m.v.h Christian Endret 20. desember 2004 av chs89 Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ettersom jeg oppfattet det, kan ikke (eller jeg har aldri fått det til) en DIV inneholde mer enn en bakgrunn. Så du må lage enda en DIV til toppen.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 #en { background: url(bg.png); } #to { background: url(topp.png) repeat-x; } <div id="en"> <div id="to"> </div> </div> Evt kan du sette bg til første element i #en, så slipper du så mange div'er. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 hmm.. den diven jeg vil ha bakgrunnen i er hoveddiven... og den skal kunn vises på toppen.. problemet er at det bulle er ca 50 px høyt og jeg vil ikke skyve hele hovedfeltet 50px ned.. jeg vet det er mulig å legge til en bakgrunnsfarge og et bilde på toppen... rart at det ikke går ann å ha to bilder som bakgrunn da... nytt eks.(ikke mobb mine eksempler* ) toppbilde#toppbilde#toppbilde#toppbilde#toppbilde#toppbilde toppbilde#|hovedområde#hovedområde#-- |toppbilde#toppbilde repeatbilde|#hovedområde#hovedområde#|repeatbilde#repeatbilde repeatbilde|#hovedområde#hovedområde#|repeatbilde#repeatbilde repeatbilde|#hovedområde#hovedområde#|repeatbilde#repeatbilde repeatbilde|#hovedområde#hovedområde#|repeatbilde#repeatbilde o.s.v....... enig i at det er en vanskerlig beskrivelse.., men jeg syntes det er rart om det ikke går ann.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vis et bilde av hva du vil ha, så er det så mye lettere å skjønne. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 et veldig enkelt eksempel(håper jeg) den *flammen som er øverst er det bakgrunsbuldet som ligger på topp mend se *snøfnuggene* er på repeat nedover.. og jeg vil at hovedteksten skal ligge over *flammene* også.. ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Skjønner ikke hvorfor dette skal være noe problem. Borderen legger du som bg i body eller ytterste element. Snøfnuggene legger du som repeterende bakgrunn i #en. Flammen legger du som ikke-repeterende bakgrunn i #to. Teksten kommer så i #to, over alt det andre. Was ist das problem? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 ah!!!! takk PoleCat!! Skjønte det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå