Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Selvforsynt internett-tilgang

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke vil underligge en ISP(internett tilbyder) for å ringe opp internett, hvilke muligheter har jeg da for å komme opp på internettet via selvforsynt internett tilgang? Kanskje internett via satelitt(Tiscali har nå tilbydt det), men jeg må vel kanskje ha en egen basestasjon hvis jeg ikke skal underligge en ISP eller.no.

Dette er bare et teoretisk spørsmål, se bort fra kostnad hva slikt vil koste. Eller det er vel interessant å også vite hva det ville kostet hvis det hadde vært mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-05 13:08, DJViking skrev:

Hvis jeg ikke vil underligge en ISP(internett tilbyder) for å ringe opp internett, hvilke muligheter har jeg da for å komme opp på internettet via selvforsynt internett tilgang? Kanskje internett via satelitt(Tiscali har nå tilbydt det), men jeg må vel kanskje ha en egen basestasjon hvis jeg ikke skal underligge en ISP eller.no.

Mener du at Tiscali ikke er en ISP du da?

Quote:

Dette er bare et teoretisk spørsmål, se bort fra kostnad hva slikt vil koste. Eller det er vel interessant å også vite hva det ville kostet hvis det hadde vært mulig.

Send en mail til Uninett eller NIX.

Uansett - du har ikke en nubbsjangs.

Og i realiteten vil du uansett være tilkoblet en ISP... Telenor er en ISP, samme med Uninett, NIX og KPNQwest som nå er konkurs.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-05 13:48, Instigator skrev:

Du kan jo alltids bli en egen isp. Men å koble seg til store backbone linjer er ikke akkurat billig. For å si det sånn, ikke aktuelt.

du kan jo alltids grave en kable til nix, bliilig er det ikke, du må jo ha sikkelig sikkerhet, brannmurer og nettverks utstyr som koster en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...