Gå til innhold

mplayer fungerer ikke med Firefox

Solow

Anbefalte innlegg

På NRK og TV2 WebTV får jeg hverken lyd eller bilde, på Filmweb.no får jeg bare bilde. Benytter Firefox.

Jeg har mplayer-1.0-0.lvn.0.16.pre5.3 og mplayerplug-in-2.70-0.lvn.1.3

og jeg har hentet de nødvendige codecsene, håper jeg... Disse hentet jeg ned som rpm og Fedora (C3) innstallerte de. Har fulgt oppskriften til både fedorafaq og på mplayer sin side.

Noen som har en anelse om hva som er galt. Problemet gjelder på to maskiner som begge har FC3, så det må være noe galt jeg gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper at denne kommandoen som root kan gjøre underverker :) :

cp /usr/lib/mozilla/plugins/mplayerplug-in.so /usr/lib/firefox/plugins (gjør om til der du har installert mozilla og mozilla firefox.)

Tror nok web-tv på tv2 er litt problematisk, men med nrk skal det gå greit. Mulig du må gjøre litt på buffringa. Da går du inn på

/etc/mplayerplug-in.conf og gjør om #cachesize=256 til cachesize=1024 - f.eks. Restart firefox, så skulle det være i orden ;).

Lenke til kommentar

For mozilla har jeg to mapper: usr/lib/mozilla og usr/lib/mozilla-1.7.3 ForFirefox to: usr/lib/firefox-0.10.1 og usr/lib/firefox-1.0

under plugin på usr/lib/firefox-1.0 finner jeg snarveier til flashplayer.xpt og libflashplayer.so og filen libnullplugin.so tilsvarende på mozilla-1.7.3

under usr/lib/mozilla/plugins ligger filene mplayerplug-in.so, nphelix.og noen flere

er filene riktig plassert?

Endret av Solow
Lenke til kommentar
For mozilla har jeg to mapper: etc/lib/mozilla og etc/lib/mozilla-1.7.3 ForFirefox to: etc/lib/firefox-0.10.1 og etc/lib/firefox-1.0

under plugin på etc/lib/firefox-1.0 finner jeg snarveier til flashplayer.xpt og libflashplayer.so og filen libnullplugin.so tilsvarende på mozilla-1.7.3

under etc/lib/mozilla/plugins ligger filene mplayerplug-in.so, nphelix.og noen flere

Hvorfor iall verden ligger det binærfiler i /etc?

Lenke til kommentar
For mozilla har jeg to mapper: usr/lib/mozilla og usr/lib/mozilla-1.7.3 ForFirefox to: usr/lib/firefox-0.10.1 og usr/lib/firefox-1.0

under plugin på usr/lib/firefox-1.0 finner jeg snarveier til flashplayer.xpt og libflashplayer.so og filen libnullplugin.so tilsvarende på mozilla-1.7.3

under usr/lib/mozilla/plugins ligger filene mplayerplug-in.so, nphelix.og noen flere

Altså poenget er at mplayerplug-in.so legger seg inn i mozilla/plugins og må derfor kopieres til firefox/plugins, dersom du skal få det i firefox også.

Lenke til kommentar
Prøvd instruksjonene på denne siden?

http://www.tnldp.org/modules.php?name=News...=article&sid=98

Det gikk galt, ble noe feil med apt. Nå finner ikke apt rpm'ene.

Det rare var at YUM (bruker yum.conf fila fra FedoraFAQ) og APT fant forskjellige mplyaer versjoner. Så nå har jeg begge! Men mplayerplug-in ble fjernet. Det som ble galt med APT var noe som at apt.conf fila ble endret. Tror det var to filer som ble endret, men fikk ikke med meg hvilke det var. Ble samme problem ved avinstallering og installering på nytt av APT. På Synaptic var ikke mplayerplug-in med. Slik at den ble fjernet ved nyinstallering av mplayer. Det var kanskje litt difust dette, men jeg har litt vanskeligheter med å forklare det jeg ikke kan.

1. Kan jeg reparere APT?

2. Fortsatt problemer med WebTV

3. God jul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...