Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jensen usb isdn mini vs. RVS-COM lite

Anbefalte innlegg

Hrmpf..

Surfer med ADSL, men har kjøpt en isdn adapter "jensen usb isdn mini" for å faxe og se hvem som ringer osv.

Brukte før WinFax 10.0 på et gammelt isdn kort, men dette støttes ikke av adapteret. Karene på supporten sier at jeg må bruke f.eks. RVS-Com for å faxe. Jeg prøvde så dette, men RVS'en vil ikke finne adapteret mitt! Den vurderer kun com1 og com2, ikke usb'en som jeg er tilkoblet.

Jeg forklarte dette til karen som anbefalte dette, men det ser ikke ut til at jeg får vite hvordan man løser flokene av han.

Noen her på forumet som har en ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha en versjon av rvs-com som har støtte for usb. Dette finner du på hjemmesiden deres. Så MA du ha en seriekode som er til det adaptret du skal bruke. Hvis du feks. skriver inn koden til et asuskort når du har et billionkort i maskinen, vil det ikke virke. Dette er gjort slig for at rvs'en skal være bundlet til en adapterprodusent. Sjekk her:

http://www.rvscom.com/ Jensen er ikke støttet etter det jeg kunne se.

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-06-05 14:24 ]

Lenke til kommentar

Leser i produktomtalen for Jensen usb ISDN mini, quote:

> ...og med medfølgende software kan du sende og motta faks over ISDN-linjen. <

Dette med com1/ com2 v.s usb: software oppretter virtuell comport for å kommunisere, og som ikke har noe med comporter som sådan å gjøre, men trolig må både usb og comport1 enables i hovedkortets Bios.

Har du lagt inn Capi 2.0 ?

Bruker et PCI Eicon-kort med rvs-com lite, som oppretter virtuell comport, men det er neppe noen her som er koblet til nettet via en comport...

Det er ofte sånn, at etter en misslykket installasjon bør man ta ut/ koble fra enheten - dernest avinnstallere/ restarte, og helst bruke et 'RegClean'-program tilslutt ( hvis det følger med ). Dette for å fjerne driverrester som forhindrer komplett nyinnstallasjon.

Min skarve erfaring er at nettverk må gjøres spesielt grundig, både med hardware/ software og protokoller.

ADSL i kombinasjon med et ISDN-adapter, der er jeg helt blank dessverre.

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-06-05 17:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-05 14:20, slowcooler skrev:

Du må ha en versjon av rvs-com som har støtte for usb. Dette finner du på hjemmesiden deres. Så MA du ha en seriekode som er til det adaptret du skal bruke. Hvis du feks. skriver inn koden til et asuskort når du har et billionkort i maskinen, vil det ikke virke. Dette er gjort slig for at rvs'en skal være bundlet til en adapterprodusent. Sjekk her:

Jensen er ikke støttet etter det jeg kunne se.

Det står bl.a. USB skrevet utenpå RVS-Com plata jeg har brukt, det burde vel borge for at den kan brukes??

Lenke til kommentar

Det spørs jo om det isdn-adaptret du bruker har støtte for det. Det som i dette tilfellet er inntr., er hvem som har laget det, det står ikke oppført hos rvs, og jeg kunne bare finne det på Europeiske hjemmesider. Lastet også ned driveren til det for å se om det sto noe om produsent, men fant ikke noe. Ser for meg ut som noe Nordiske telecomfirmaer har fått en eller annen til å sette sitt Jensen-merke på for å markedsføre der på sine markeder. Dett er jeg seff. ikke 100% sikker på, bare en gjetning.Se om du kan finne noe inne i det som forteller om produsent, det står ofte på printkort. Se også etter serienr, søk etter dem på gogle, og se om du finner noe der.

PS:Fulgte den rvs-plata med adaptret? Da er det i så fall rart at det ikke står Jensen opplistet hos rvs-com.

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-06-05 23:52 ]

Lenke til kommentar

Jeg må få presisere endel uklarheter i sakens anledning:

Adapteret er eksternt tilkoblet USB.

Det fulgte ikke software med adapteret for fax.

RVS-COM lite plata jeg forsøkte kom sammen med et ASUSCOM kort.

Grunnen til at jeg forsøkte dette er at supportetn hos de jeg kjøpte adapteret hos (www.bgc.no) sa at jeg måtte bruke f.eks. RVS-COM lite for å faxe.

Jeg har senere funnet ut at dette kun er bundle software.

Jeg har nå fått rede på at jeg trenger en RVS-COM versjon 2.0 med cd key som starter på 1300.

Denne har jeg dessverre ikke. Noen som kan hjelpe?

Dette var den eneste grunnen til at jeg kjøpte adapter, så for meg har det til nå vært verdiløst.

[ Denne Melding var redigert av: ludolf på 2002-06-06 08:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...