AndersT2 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Skal kjøpe ett ASUS P5AD2-E hovedkort (intel 925XE brikkesett) Hvor mye tåler disse HKene av CPU kjøler vekt. Vet Socket 478 var rundt 450 g. Eller har dette ikke noe å si hvis jeg bruker en CPU kjøler bruker bakplate, og ikke de normale plast holderene. Vekten på kjøleren er 570 g. Har ikke tenkt å frasser kabinettet rundt om kring, men vil det tåle en kort bære tur? Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hvis du har mange nok HK støtter/skruer (ellerhvadetheter) , så skal kortet ditt tåle det meste. Det skal vel endel kilo til før det knekker... Lenke til kommentar
assy_chieftec_matrix Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 regner med det, altså trur ikke de ville laget cpu kjølere som var for tunge til festene på hk'et...det ville ikke de tjent på. go for it Lenke til kommentar
Uzumaki Naruto Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Det funker sikkert fint. Jeg satt meg på HKet mitt engang uten at det fikk noen varige men. Men ikke skyld på meg hvis det blir skada. Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Har en kjøler på 755g jeg funker fint, meget redd men det går Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 ja der ikke no problem. Har selv en kjøler på nesten 1 kg. Kabinettet har veltet en gang og blitt litt missbrukt av beina i det siste. No problem Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Noen vinner jo i Lotto også. Jeg ville uansett vært litt forsiktig med å håndtere maskinen, med en såpass tung kjøler som enkelte har her. Husker ikke i farten hva som er anbefalt maksvekt for de forskjellige soklene, men tenk på følgende: Når kjøleren er montert, er festene allerede litt "stressa" ved at festeklipset drar ganske godt i sokkelen. Skulle du ved en anledning komme til å sette maskinen litt hardt ned, så vil kjøleren pluselig veie det mangedobbelte, i det maskinen treffer gulvet. Da skal du ikke være alt for sikker på at de stakkars festene tåler dette.... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 så lenge du bruker bakplate skal det gå greit. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har lest viss den er tung anbefalest det å ta den av under frakt :-D Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 så lenge du bruker bakplate skal det gå greit. Det er jo sant. Hadde jo først og fremst socket 478 i tankene, men nyere hovedkort med 754 og 939 har jo en innfesting som nok tåler noe mer, ikke minst takkket være avstivningsplaten på baksiden av kortet. Uansett; Man bør fortsatt tenke på at naturlovene også gjelder slike innfestinger. Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 må bare spør men hva er forskjellen på 775 of 478? er det det at på 775 har du pci express? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå