Gå til innhold

Ny dvd brenner funker dårlig...

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har kjøpt NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort og dvd platene 200stk som komplett hadde på tilbud Datawrite 8x DVD-R 4,7GB Grey (FUJI dye) 200-pack Cake Box.

Men nå plages jeg, Brente første plata en dvd film på 8x uten noen problemer, men nå har jeg prøvd 2ganger og brenne og hver gang begynner den og herje villing med buffer minnet og til slutt låser den seg, først på 25% og andre gang på 14% noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki har nforce... hvordan skifte til windows?

Dma er på.

Hvordan oppdatere firmware?

Og hvor kan jeg laste ned siste?

edit: prøvde og avinstalere driverne restarte men da innstalerte den nforce igjenn... hvordan skifte?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Jeg har en Benq 1620, og lurer på det samme med det med nforce-ide-driverne...

I den nyeste firmware-versjonen (G7M9) for denne står det

Changes:

1. Supported higher PI/PO/Jitter reading speed with certain

software (DVDInfo Pro v3.32 & CD-DVD Speed v3.42)

2. Modified the writing strategy for TY CD-R media.

3. Fixed the compatibility issue with n-Force IDE driver.

Har akkurat fått brenneren, så har ikke fått testa om det fungerer noe bedre med denne firmware'n enda....noen som har sjekka ut dette?

Lenke til kommentar

Kjøre Nforce 5.10 IDE driver på et Abit NF7 v2 uten noe problemer med brenning av DVD/CD.

Har imidlertid hatt store problemet med Norton System Works 2004 / 2005. Harddisken gikk mananas under brenning og bufferet gikk stadig tomt. Kaste ut hele Norton elefanten og erstatte med Zonealarm Security Suite.

Nå går alt så meget bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm har funnet firmware 2.18, men i readme fila så sier den att den kan ikke oppdatere i fra noe annet en 2.16, og i nero sier den att jeg har firmware 1.0 og da kan jeg jo ikke oppdatere.

Finner heller ikke firmware 1.0 på hjemme sia til nec...

P.s noen som vet noe om de nforce driverne og hvordan jeg får bytta de ut?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Bare kjør oppdatering til 2.18 - det funker selv om de får advarsler underveis om at du bare kan oppdater fra 2.16. Selv oppdaterte jeg fra en uoffisiell versjon 2.17 og det funka helt fint.

For å skifte til Win IDE drivere går du Device Manager, velger IDE ATA/ATAPI Controllers, høyreklikker og velder Update driver.

Velg deretter Win IDE drivere - du finner nok ut av det. Går ting i vasken, fjerner du bare driveren, restarter og lar Windows reparere seg selv...

Lenke til kommentar

Tja problemet er att jeg får ikke flasha den..

Har du en idiot sikker guide til flash ing av dvd...?

Er grønn på dettan så skjønner lite...

Har brukt denne men får ikke til.

Får Error opening firmware file når jeg prøver etter den guieden...

Hjelp :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...