Gå til innhold

Rome Total War: Den store test tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skal være på Very Hard

Ikke for å ødelegge festen, men hvorfor tester dere på very hard? Det vil jo på en måte ødelegge alle resultata dere får. Jeg mener bare at ved å gi motstanderen ekstra "attack" og "defend" via vanskelighetsgraden lar du ikke enhetene sloss på likt grunnlag.

 

Principes vs Hastati

Kills: 21

Tap: 43

Seier/Tap: Tap

På very hard er jo (selvfølgelig) hastati bedre enn principes hvis du styrer principene. Det som skiller dem til å begynne med er kostnad, disiplin (Hastati: normal, Principes: høy) og rustning (Hastati: 5, Principes: 7). Om du da velger very hard får motstanderen såpass bonus i angrep og forsvar at det er rimelig selvsagt hvem som vinner med mindre du klarer å utmanøvrere dem totalt. (noe som er lite sannsynelig med 1 mot 1.)

 

Hvis det sitatet ovenfor kun var et eksempel og ikke en eksempeltest så beklager jeg at jeg dro fram kun den, men mitt svar vil fortsatt gjelde for de andre testene i tråden. Mente heller ikke dette som et "angrep" på LordZyfeX, beklager om noen oppfatter det som det. Artig testtråd dette her uansett.

Lenke til kommentar
Nå blir vel ikke skillsa bedre på høyere vansklighet. Det er vel moralen til AIens uniter som blir bedre, så de ikke router så fort...

La meg utdype det jeg skrev ovenfor med et lite sitat:

The combat bonuses are easy; they apply to attack only, while on Easy the human player gets a +4 bonus, on Hard the AI is given +4, and on Very Hard +7. The morale bonuses are much more complex, as they work on a series of sliding scales.” Unfortunately the very hard bonus is rather ridiculous and it allows the AI do crazy things, such as smashing a phalanx head on with plain hastati. The AI achieves results which should never happen, and the general attitude I have seen expressed towards this difficulty is one of frustration. So for now I recommend sticking with normal; it might be rather easy for veterans but at least your phalanx works
Så, joda jeg hadde feil i henhold til forsvarsbonuser, men jeg holder fast på mitt synspunkt angående angrepsbonuser. Sitatet hentet fra denne tråden: A Beginner's Guide to Rome: Total War
Lenke til kommentar

Nå som vi har brukt hele andresiden av denne posten på diskusjon er det vel på tide å dra tråden inn på sporet igjen.

 

Så her er en kjapp test med følgende:

Område: British Grasslands

Vanskelighetsgrad: Medium

120 (Egyptiske) Peasants (attack: 3, defence: 3)

80 (Julii) Town Watch (attack: 3, defence: 7)

 

Kampen foregikk i et relativt dalfylt område så fienden måtte gå til meg da området jeg sto på var det eneste flate, dette for å forhindre motbakkebonuser ol. Som en konsekvens var Town Watch "winded" når de kom fram Peasants. Begge sider brukte charge inn i hverandre.

 

Utfallet ble et tidlig overtak for peasants(!), etterfulgt av at romernes kaptein døde. Videre fulgte en lang kamp der begge sider så å si konstant var "wavering".

 

Resultat:

Peasants: 22 gjenværende folk, de routa.

Town Watch: 29 gjenværende.

Lenke til kommentar

British Grassland

Medium

135 Sacred Band Cavalry(Chartage)vs 205 Urban Cohort (Julii)

(hvis jeg ikke husker feil ;) )

Begge gikk mot hverandre, når Urban Cohort var et stykke fra, kasta de javelins en gang.

Før de begge charget mot hverandre...

Generalen til Sacred Band ble drept med en gang i sammenstøtet tre sekunder

senere flykta resten av folka. Det tok dermed Urban Cohort, fem sekunder å vinne (meg).

Resultatet ble...

Test3.jpg

Link til bilde

 

23. Januar

Økte experiense til Chartages hester med 3 poeng, resultatet ble da...

TEST4.jpg

Link til bilde

 

Edit: Skal prøve på det samme hele tiden nå tenkte jeg

og stadig øke expeience med 1 poeng.

Jeg tror jeg da enkelt og greit kommer bare til å legge det til i denne posten.

Så flere tester Sacred Band Cavalry vs Urban Cohort vil komme her

edit2: Hvorfor er bildet plutselig blitt så lite, legger med link til bildene!

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...