DARKMASTER Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 ja må si meg enig Lenke til kommentar
kasol Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg gleder meg ! Etter å ha hatt kjempeproblemer med nvidia 6800Ultra og Gigabyte nforce3 hk har jeg nå en stabil og fin maskin med Asus via KT800pro og ATI XT800PE. Skal virkelig bli spennende å følge dette de kommende månedene Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 EDIT 3: En siste gjetning før jeg gir meg for natten: Jeg tror at om du ikke bruker broen får du en 50/50 split av bildet til hvert kort. Med broen kan lasten fordeles, hvis det skjer mere i nederste halvdel av bildet enn i øverste (i nederste beveger ting seg, mens i øverste ser du bare en blå himmel, som de brukte som eksempel et sted), slik at det ene kortet overtar litt av det andres arbeid i ledige stunder. Denne load balancing skjer over broen. Den meldingen om redusert ytelse kan også bety at hele det andre kortet vil stå ubrukt. Dette burde være enkelt å finne ut av (følge med om temperaturen på de to kortene differansierer seg betydelig når man prøver å spille uten SLI-broa. (Det ubrukte kortet vil nok også få en liten temperaturstigning pga økt lufttemperatur i kabinettet) Grunnen til at jeg tror dette er at et ferdig rendret bilde er svært mye informasjon og at PCI-e kan bli for liten båndbredde til å overføre data fra det ene til det andre kortet. Interresante saker ja Håper du finner noe skikkelig dokumentasjon.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Tja, hvis du leser avsnittet om "Performance Analysis" ser du at det er en effekt av det andre kortet selv uten broen: And one last measurement in UT2004 without the SLI connector hooked up, 1600x1200 4xAA/8xAF: With SLI connector (2 cards): 153.3 FPS Without SLI connector disabled (2 cards): 133.0 FPS Single card (1 card): 101.1 FPS Link. Jeg har sett det et annet sted også, men nå finner jeg ikke igjen linken... Geir Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Takk for infoen. Da må jeg klø meg i hodet litt til med tanke på virkemåten.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Her er en link til en mulig forklaring: LINK. Jeg sier mulig fordi det ser ut til å være mye gjetninger. Fant en som mente at det måtte være framebufferdata, fordi hvis han nappet ut broen midtveis i et bilde så sluttet det andre kortet å virke... Geir Endret 21. desember 2004 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hmmm... Siden de artiklene jeg finner på internett synes å slå hverandre ihjel, tenkte jeg at jeg skulle spørre kilden, så jeg kontaktet nVidia. her er svaret: Thanks for you inquiry but technical information about MIO is not available in the public domain. Please contact public relations regarding this information. MIO (Multipurpose I/O) er betegnelsen på broen. Så det ser ut til at vi er prisgitt gjetningene... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå