StianHH Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hvorfor er så mange opptatt av teknikk og mp? Er ikke tolkningene bildet gir det viktige? Hva man prøver å formidle? Et perfekt bilde av et eple er etter min mening et kjedelig bilde! Noen meninger? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ett perfekt bilde av ett eple kan vel være så mangt? Perfekt i dine øyne stemmer kanskje ikke hva jeg mener med perfekt. Men hvis bildet er kjedelig, er det da perfekt? Man kan jo sette dette eplet inn i setning som gjør bildet meget interesant, men fortsatt ha eplet som hovedmotiv. Men jeg skjønner hva du sier, ett eple i seg selv er nok ganske kjedelig, men for fotografen som brukte timevis på å ta bildet så er det kanskje ett mesterverk. Det samme gjelder vel solnedganger, slike bilder er vel fotografen selv som synes er finest. Alle "kritikere" har sett tusenvis av slike bilder og dermed fenger det lite. Men av og til en sjelden gang i blant kommer det en liten variasjon som vekker oppmerksomhet, liksom prikken over i'en, og det er dette bildet vi alle leter etter. Angående teknikk så hvordan du tar dine bilder er egentlig urelevant for min tolkning, det er morsomt å vite hvordan du tok det kjempefine bildet men jeg synes ikke at bildet blir finere av den grunn. (når jeg sier "dine bilder" så snakker jeg hypotetisk). Ett par ord fra meg. Lenke til kommentar
StianHH Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Ett perfekt bilde av ett eple kan vel være så mangt? Perfekt i dine øyne stemmer kanskje ikke hva jeg mener med perfekt. Men hvis bildet er kjedelig, er det da perfekt? Tenkte på perfekt teknisk sett; lys, komp, farger, skarphet osv... Men egentlig enig i at et bilde som er kjedelig ikke er perfekt. Forøvrig kloke ord! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå