asbjornu Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg er på utkikk etter et headset for Skype. Dét jeg aller helst vil ha er en løsning der headsettet kan kjøre på sin egen lydkort-enhet i Windows, slik at Skype kan benytte seg utelukkende av denne (både mic og høyttaler), mens jeg kan bruke SoundBlaster Live-kortet mitt til spill o.l. samtidig. Altså har jeg lyst til å kunne snakke med folk i headsettet i Skype samtidig som at spill o.l. snurrer som vanlig med output av lyd til SB-kortet som igjen pumper dette ut i Z-2200-høyttalerne mine. Går dette an? Finnes det headset som opptrer som egne (virtuelle) lydkort i Windows? Jeg har sett at det finnes headset som kobles til PC-en med USB-plugg, og lurer da på om man får noe mer ut av dette enn om man bare har jack-plugger i enden. Er det noen som skjønner hva jeg vil ha og som kan hjelpe meg? På forhånd mange takk! Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har testet nettop det du beskriver her, altså spillt musikk/spill igjennom det vanlige lydkortet og i tillegg hatt en usb-lydenhet med headsett til skype og det fungerer utmerket. I allefall hvis du bruker WinXP. Win2K er ikke like enkel å ha med å gjøre:( Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har brukt soundblasterkortet mitt til musikk og varselssignal og ac97-brikken på hk til tale fra skype og teleVoIp. Fungerer utmerket. Om det finnes headsett som også kan fungere som lydkort vet jeg ikke, men et billig lydkort koster jo ikke skjorta.. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kjører alt via mitt Audigy 2 kort...funker veldig bra det Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Firberblad: Hvordan konfigurerer du det da da? Det er vel ikke mulig å kjøre 2 ulike lydprosesser på en gang på ett kort? Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Godt å høre at det er mulig, men hvilket USB-headset kan jeg gjøre dette med? Helst ett jeg kan bestille fra Komplett.no. Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Asbjørn: For eksempel denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114788&cks=PRL Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Ja, den så jo fin ut. Billig var den også. Er den slik at den fungerer både med USB og jack, eller er det bare USB? Ikke veldig viktig, men kjekt å vite om den kan brukes til annet enn PC også. Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har ikke testet dette headsettet selv, jeg bare fant det på komplett.no, men det ser ut som det er kun usb-kontakt Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Jeg bruker ett standard headset med mic(var engang en del av mitt microsoft sidewinder game voice sett før det kreperte). Og jeg bruker det til Skype samtidig som jeg spiller. Ikke noe problem. Jeg kjører det på mitt integrerte AC97 i min Shuttle SN85G4 i Windows XP. Det er ikke noe problem det, man må bare huske å sette Microphone som source i Recording på sound options i XP. Jeg brukte headsettet på lignende måte på min gamle PC, da med Soundblaster Live og Teamspeak, uten problemer. Det er nok bare å skaffe seg nesten hvilket som helst headset. Endret 21. desember 2004 av Cybermantix Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har ein kammerat som har det logitech head sette. det er kun usb. det er intrigert lydkort foresten. funker fett Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Har ein kammerat som har det logitech head sette. det er kun usb. det er intrigert lydkort foresten. funker fett Ok, da blir det til at jeg kjøper dét. Erfaringer vil bli lagt i tråden når headsettet er mottatt og testet! Takk for tips, alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå