Gå til innhold

754 plattformen fortsetter med sempron .

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sempron socket A vs Sempron socket 754? forskjell på ytelsen?

Kjempeforskjell i ytelse. Sempron på Socket 754 er en nedjustert utgave av Athlon64: Noe L2 cache og 64-bitstøtten er fjernet, men den har integrert minnekontroller og samme kjernelogikk som Athlon64 har. Sempron for SocketA er en helt annen kjerne, trolig en Tbred-B (tidligere kalt AthlonXP). Denne har ikke integrert minnekontroller ikke SSE2 osv.

Sempron SocketA = AthlonXP

Sempron Socket754 = nedgradert Athlon64

Så ja det er kjempeforskjell. Ytelsetester viser også det samme. Ikke la dere lure av at navnet er det samme.

Lenke til kommentar
Sempron socket A vs Sempron socket 754? forskjell på ytelsen?

Kjempeforskjell i ytelse. Sempron på Socket 754 er en nedjustert utgave av Athlon64: Noe L2 cache og 64-bitstøtten er fjernet, men den har integrert minnekontroller og samme kjernelogikk som Athlon64 har. Sempron for SocketA er en helt annen kjerne, trolig en Tbred-B (tidligere kalt AthlonXP). Denne har ikke integrert minnekontroller ikke SSE2 osv.

Sempron SocketA = AthlonXP

Sempron Socket754 = nedgradert Athlon64

Så ja det er kjempeforskjell. Ytelsetester viser også det samme. Ikke la dere lure av at navnet er det samme.

grei oppklaring det der :thumbup:

Lenke til kommentar
Var jo snakk om 754 her. For meg kan den godt fosvinne. hehe. er mye mere fornøyd med 939 jeg. så det så.

:roll: meg .. meg og meg.

For de som vil skal surfe og sjekke nettbank er det ganske dumt om de må tvinges til å kjøpe Socket 939 hovedkort som koster minst 200kr mer enn de billigste Socket 754, CPU'er som koster minimum 500kr mer enn de billigste Scoket754-CPU'ene osv...

Lenke til kommentar
Var jo snakk om 754 her. For meg kan den godt fosvinne. hehe. er mye mere fornøyd med 939 jeg. så det så.

:roll: meg .. meg og meg.

For de som vil skal surfe og sjekke nettbank er det ganske dumt om de må tvinges til å kjøpe Socket 939 hovedkort som koster minst 200kr mer enn de billigste Socket 754, CPU'er som koster minimum 500kr mer enn de billigste Scoket754-CPU'ene osv...

de folka burde kjøpe en pentium3 800hmz,folk generalt tror jo når pcn blir træg at de trenger en ny pc. Det de trenger er en reinstalasjon av windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...