Laman Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hei Jeg hadde tenkt å kjøpe en plate med Jimi Hendrix, men lurte på hvilken jeg bør kjøpe? Voodoo Child må vere med på cden. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tja, hva med Are you experienced? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tja, hva med Are you experienced? Jeh Eller Experience Hendrix. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Tja, hva med Are you experienced? Knallplate til de grader. Men den inneholder ikke Voodoo Chile som han etterlyser. Får bli Electric Ladyland, da. Endret 20. desember 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tja, hva med Are you experienced? The Best of er også en fin samling med gode Hendrix-låter! Lenke til kommentar
Laman Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Tja, hva med Are you experienced? Knallplate til de grader. Men den inneholder ikke Voodoo Chile som han etterlyser. Får bli Electric Ladyland, da. Det er ikke Voodoo Chile jeg snakker om, den heter Voodoo Child (slight return). edit : hm, Electric Ladyland hadde både Voodo Chile og Voodo Chile. Tøft. Da tror jeg det blir den jeg! Takk for hjelpen kara. Endret 20. desember 2004 av Laman Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tja, hva med Are you experienced? Jeh Eller Experience Hendrix. Couldn't agree more Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Electric Ladyland. Beste studioalbumet til Hendrix by far. Du finner Voodoo Child/Chile der også, forresten. Crosstown Traffic, All Around The Watchtower, Rainy Day, Dream Away, og mange andre av Hendrix' beste låter er også på EL. Ellers er Are You Experienced? og Axis: Bold As Love også must-haves. (Selv om jeg personlig har, og elsker, alle). Og for Guds skyld, hold deg til h*lvete unna skitne samleplatespinoffs som Experience Hendrix etc. Fysjameg. Endret 20. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det beste albumet er "Axis, bold as love". "Band of gypsies" er nr 2. "Electric ladyland" kommer et godt stykke ned. "Hendrix In the West" har en bedre versjon av Voodo chile enn E.L. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Og for Guds skyld, hold deg til h*lvete unna skitne samleplatespinoffs som Experience Hendrix etc. Fysjameg. den plata er jo skamfed! Men samleplater er vel generelt ut Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Electric Ladyland. Beste studioalbumet til Hendrix by far. Du finner Voodoo Child/Chile der også, forresten. Crosstown Traffic, All Around The Watchtower, Rainy Day, Dream Away, og mange andre av Hendrix' beste låter er også på EL. Ellers er Are You Experienced? og Axis: Bold As Love også must-haves. (Selv om jeg personlig har, og elsker, alle). Og for Guds skyld, hold deg til h*lvete unna skitne samleplatespinoffs som Experience Hendrix etc. Fysjameg. Electric Ladyland er albumet om du skal eie kun EN Hendrix plate, ingen tvil... Samlealbum er ikkje for musikkelskere og platesamlere Endret 22. desember 2004 av kvikks Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 All Around The Watchtower "Along" vel? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Den heter vel "all along the watchtower" ja. Synes foråvrig Dylan's originale versjon er en smule bedre på noen måter. Men Hendrix-versjonen inneholder selvfølgelig Hendrixs deilige gitarspill For en legende... Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Dylan' sin er heller ikke så verst nei, men Hendrix > Dyland. Endret 22. desember 2004 av kaiern Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 ja Jimis coverversjoner var ganske unike - ofte bedre enn orginalene Vil igjen nevne live-lpen "in the West" med knallversjoner av Johnny B Goode, Blue suede shoes , Red house og Sergant peppers lonely hearts club band Sjelden jeg bryr meg med live plater, men denne er en must Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå