Gå til innhold

Kjøpe plate av Jimi Hendrix - hvilken?

Laman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, hva med Are you experienced?

Knallplate til de grader. Men den inneholder ikke Voodoo Chile som han etterlyser.

Får bli Electric Ladyland, da. :)

Det er ikke Voodoo Chile jeg snakker om, den heter Voodoo Child (slight return). :)

edit : hm, Electric Ladyland hadde både Voodo Chile og Voodo Chile. Tøft. Da tror jeg det blir den jeg! Takk for hjelpen kara. ;)

Endret av Laman
Lenke til kommentar

Electric Ladyland. Beste studioalbumet til Hendrix by far. Du finner Voodoo Child/Chile der også, forresten. Crosstown Traffic, All Around The Watchtower, Rainy Day, Dream Away, og mange andre av Hendrix' beste låter er også på EL. Ellers er Are You Experienced? og Axis: Bold As Love også must-haves. (Selv om jeg personlig har, og elsker, alle).

Og for Guds skyld, hold deg til h*lvete unna skitne samleplatespinoffs som Experience Hendrix etc. Fysjameg.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Electric Ladyland. Beste studioalbumet til Hendrix by far. Du finner Voodoo Child/Chile der også, forresten. Crosstown Traffic, All Around The Watchtower, Rainy Day, Dream Away, og mange andre av Hendrix' beste låter er også på EL. Ellers er Are You Experienced? og Axis: Bold As Love også must-haves. (Selv om jeg personlig har, og elsker, alle).

Og for Guds skyld, hold deg til h*lvete unna skitne samleplatespinoffs som Experience Hendrix etc. Fysjameg.

:thumbup:

Electric Ladyland er albumet om du skal eie kun EN Hendrix plate, ingen

tvil... Samlealbum er ikkje for musikkelskere og platesamlere :p

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

ja Jimis coverversjoner var ganske unike - ofte bedre enn orginalene

Vil igjen nevne live-lpen "in the West" med knallversjoner av Johnny B Goode, Blue suede shoes , Red house og Sergant peppers lonely hearts club band

Sjelden jeg bryr meg med live plater, men denne er en must

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...