Gå til innhold

BenQ 1620PRO mot Nec ND-3520A


raysv

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Driver og skal gå til innkjøp av en ny brenner før jul, og lurte på om noen av dere har noen input på hvilke av disse to man bør velge?

Ser at benq 1620PRO vs ND-3500a er diskutert før.

 

Men har sleppet av 3520a gjort nec til det bedre valget? eller er benq fortsatt på høyde med den, eller kanskje litt over? benq sin er vel en del eldre nå?

Endret av warelf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde bestemt meg for Benq'en helt til ditt siste innlegg OC-Freak.

Ser jo helt klart at DVD-R dual layer muligens er å ønske. -R som har bredest support right? :) eller burde dvd+r9 funke til det meste?

 

2peewee: mener å ha lest i en annen tråd at 3520a'en har støtte for bitesetting rett ut av boksen jeg?

 

Når dere snakker om at benqen er kjappere, snakker vi da om mye, eller er det så vidt merkbart? skrive kvaliteten er vel grei på begge går jeg ut i fra så.

 

Hadde det ikke hvert for dual - funksjonen på nec så hadde jeg hvert sikker i min sak :/

Benq sin retail ver. er jo til samme pris som nec sin bulk ver.

Lenke til kommentar

For å si det sånn så spiller det ekstremt liten rolle. Jeg har selv NEC-ND3500A og den brenner jo alt. Jeg har brent en full DVD i 8X brenning (begrenset av billige dvd) på ca. 10 min.

 

10 min. på 4,7 Gb! Og den kan brenne dobbelt så raskt med skikkelige plater. Da blir det poengløst å diskutere hvilken som er best. Det er bare å kjøpe en av dem så blir du kjempefornøyd uansett.

Lenke til kommentar
NEC 3520 vil vel heller ikke støtte bitsetting med offisiell firmware? Det kommer sikkert en uoffisiell firmware som støtter bitsetting, men da mister man jo garantien (og automatisk bitsetting som på Benq er uansett bedre).

Det er små hint rundt om kring som sier at NEC ND-3520A vil støtte bitsetting for DVD+R offisielt.

Lenke til kommentar
Hacka frimware vil vel uansett komme, slik som på 3500. Funker med bitsetting på 3500 med hacka firmware :)

Eh... hva er bitsetting?

Bitsetting = en teknologi som endrer en bit på DVD+R/RW format plater slik at de identifiseres som DVD-ROM plater og dermed kan spilles av i fler spillere. En DVD+R plate med bitsetting til DVD-ROM er den mest kompatible platen du kan få blant brennbare DVD-Plater.

 

"Kompatibilitetsliste" - beste format på topp.

 

1: DVD+R med DVD-ROM bitsetting.

2: DVD-R

3: DVD+R uten bitsetting.

 

Da ser du at bitsetting har noe for seg - spesielt til kresne X-Box/playstation/eldre DVD-Spillere.

 

Forresten - ND-3520A støtter IKKE bitsetting offisielt :( Det er nå fastslått etter at de første brukerene har fått de...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei fikk min Nec 3520A i går og flasha med en hacka 1.24 firmware. Den brenner iallfall 12x på Thats Write 16x plater uten noe tull, men etter å ha lest endel forum rund omkring er det klart at 3520 trenger endel firm upgrades før den er 100%. 3500 er faktisk raskere på de fleste områder pr i dag. Men 3520 er en helt ny brenner hwmessig og firmware startet på 0 kan du si. 3500 er en videreutvikling av 25xx og opp derfor oppgradert firmaware over lang tid. Tror 3520 er en kanon brenner når den har blitt "voksen". Benq 1620 er sikkert best i dag emn den kom ikke i sølv..

Lenke til kommentar

Sitter her nå med en Benq 1620pro og en NEC 3520. Det er stor forskjell på disse to brennerne. NEC bråker mye mer og brenner mine gamle Verbatimplater på 4x, som jeg brenner 8x på med Benq brenneren. Benq brenneren leser brente DVD-plater mye tregere enn NEC brenneren. Med NEC får jeg lesefeil på en gammel oppripet original DVD, men har ingen problemer med å lese den med Benq. Begge brennerne har nyeste firmware. Bra brennere begge to, men jeg holder en knapp på Benq.

Lenke til kommentar
Sitter her nå med en Benq 1620pro og en NEC 3520. Det er stor forskjell på disse to brennerne. NEC bråker mye mer og brenner mine gamle Verbatimplater på 4x, som jeg brenner 8x på med Benq brenneren. Benq brenneren leser brente DVD-plater mye tregere enn NEC brenneren. Med NEC får jeg lesefeil på en gammel oppripet original DVD, men har ingen problemer med å lese den med Benq. Begge brennerne har nyeste firmware. Bra brennere begge to, men jeg holder en knapp på Benq.

Genial kombinasjon det der. ;)

 

2 gode, men allikevel forskjellige brennere som utfyller den andres svakheter så å si perfekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...