sma|ly Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg har et artig fenomen som irriterer fryktelig. Det som skjer er at maskine slår seg av plutselig, uten at jeg har bet den om å gjøre det. Det er nylig at dette har skjedd. Til tider og til utdier. Det er så irriterende når jeg prøver å laste ned noe og så skjer det plutselig. Har noen hat noe av det samme problemet? Jeg har en kamerat som har det samme problemet også!!! Det har ikke noe å si hva vi holder på med, maskina slår seg av uansett. Kammeraten min og jeg har det samme porblemet med helt ulike maskiner og OS. Noen som har hørt om et virus eller problem som kan gjøre noe sånt? Med Vennlig Hilsen Sma|ly Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei. Di skriver at den slår seg av, så det er ikke sikkert dette er blink, men: Om du har Win2k/XP så kan du prøve dette: Start - Settings - Control Panel - System - Advanced - Startup and Recovery. Der er det en checkbox med tittelen "Automatically Reboot". Gjør denne blank,- lagre og restart. Er du heldig så hjelper dette. Lykke til. Lenke til kommentar
sma|ly Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Takk, for tipset. Jeg skal prøve det. Ja, Jeg Kjører Win2k Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hvis du har et nyere hovedkort så er det mange av disse som automatisk skrur av maskinen hvis prosessoren blir for varm... Det kan derfor være en ide å sjekke hva slags temperatur maskinen har under bruk. Det er også mye enklere å foreslå løsninger hvis du forteller hva slags maskinvare du har. :razz: Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Som ein her sa,så kan det vere temperaturen på prosessoren,eller ellers i maskinen. Som oftest så følger det med ein cd med eit program,der du kan følge temperaturen på de forskjellige komponentene. Installer den,og sjå at den ikkje overstiger maksimumstemperaturen. Gjer den det,så kjøp ei større kjølevifte. Lenke til kommentar
sma|ly Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Greit.. Makina e: Duron 750mHz, Abit k7 med Raid, HD:WD 30GB, Gforce 2mx, Plextor 12x/32x/8x. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Tror Windows XP kan settes til og reboote automatisk når den låser seg... kanskje denne settingen er på.... Jeg sier tror... for den har egentlig aldri låst seg for meg (bank i bordet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå