Gå til innhold

Hjelp! Trojan.Win32.Krepper.ag ...

Anbefalte innlegg

Hei!!

Har et ganske stort problem her! :roll: Har fått et virus som heter Trojan.Win32.Krepper.ag ;) Det som skjer er at pc'en ikke klarer å kjøre noe som helst nesten og alt går treigt. Henger seg opp. Vet ikke om det er det samme viruset, men i går så satt jeg på MSN og plutselig så går alt treigt og det går ikke ann å skrive. Så trykket jeg uheldigvis på et ikon på desktopen og når jeg flyttet den så kopierte den seg :hmm: I dag da jeg startet pc'n så kom det en melding fra kaspersky at det var en fil som het MSRGSRVE.exe i Windows mappa som var infisert. Like etterpå kom det opp en annen melding om en annen fil som også var infisert. (Husker ikke hva det heter). Kanskje dette er "juleviruset"? :hrm:

Noen som kan hjelpe meg med å få fjernet dette viruset?

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Skru av maskinen din.

2. Start den i sikkermodus.

3. Gå inn på msconfig (Start > Kjør > msconfig > fanekortet Oppstart) og ta vekk huken på alt du mistenker kan være viruset. Denne listen er nemlig tatt fra registeret, hvor all informasjon om hvilke programmer som skal starte ved oppstart er.

4. Starte maskinen din på nytt.

5. Søk gjennom alle harddiskene dine med et oppdatert antivirusprogram og eventuelt slett de infiserte filene manuelt.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...