Fear1054 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 har både hørt og klokket i windows, men har den den samme efekten som i BIOS??? Virker liksom lit for lett å komme opp i mhz bare ved et simpelt musetrykk Lenke til kommentar
kiMMey Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har et ABIT hovedkort og en A64 3500+ prosessor. Brukte Abits OCGuru software til å overclocke min, og CPUMark dukket opp med nesten 100 i forskjell dersom jeg tok den opp fra 2,2 til 2,35 ghz. Min personlige erfaring er i hvert fall at det duger. Om det er like bra som å clocke i BIOSen, vites ikke Lenke til kommentar
maze Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 jeg har brukt software i windows til å overklokke med og samenlignet med å gjøre det samme i bios. etter hva jeg kan se av tester er det akkuartt det samme Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det gir selvfølgelig samme effekt som klokking fra BIOS. Men det er bare for testing (iallfall de programmene jeg har vært borti), skal man ha det permanent får man ta turen inn i BIOS. Lenke til kommentar
maze Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 ja permanet må man i bios. ellers må man stille opp fsb hvær eneste gang man starter maskina. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 For dem som har MSi hovedkort så kan man stille inn CellMenu (MSi sin overklokkingstool i Windows) til å laste inn en fast overklokk hver gang man restarter. På mitt S939 hk omfatter da dette strøm, multiplyer og FSB. Skal man stille andre ting må man inn i BIOS. -KJ Lenke til kommentar
frentix Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Min erfaring er at det er akkurat det samme hvor du clocker. Har sammenlignet AIbooster og bios på kortet mitt. Eneste er multiplyer , den må settes i bios med lockfree. Klarer ikke røre denne i windows. EDIT: ...og jeg trenger ikke gjøre det hver gang jeg starter maskinen slik som noen nevnte. Endret 20. desember 2004 av frentix Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tror muligheten til å justere multiplyer i windows er forbeholdt oss A64-brukere. (C&Q teknologien.) Har ihvertfall ikke sett noe som fungerer på P4 eller socket A. -KJ Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tror muligheten til å justere multiplyer i windows er forbeholdt oss A64-brukere. (C&Q teknologien.) Har ihvertfall ikke sett noe som fungerer på P4 eller socket A. -KJ Mener det er mulig med noen VIA-chipset. Lenke til kommentar
Fear1054 Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 flotte saker guter, da fikk jeg svar på det, men hvilke programmer anbefaler dere?? selv er jeg fornøyd med. 8rdavcore-0.8.8-dev8 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kommer vel an på systemet hva som funker. Jeg bruker Asus AI til klokking, og det er jo overhodet ingen grunn til å tro at det skulle være noe dårliger enn bios klokk. Går jeg inn i bios og ser etter så er jo tallene forandret der. Akkurat som om jeg hadde brukt bios til og forandre. Nå er det jo bare fsb jeg forandrer der da, skal jeg forandre,ram, pci/sata forhold må jeg gjøre det i bios. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Går jeg inn i bios og ser etter så er jo tallene forandret der. Akkurat som om jeg hadde brukt bios til og forandre. Slik er det ikke med feks. ClockGen, 8rdavcore og slikt som er utviklet av andre enn hovedkortprodusenten. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Noen som har ett pra klokke programm til min Dell Dimension 8400 med P4 3ghz? (og hvor mye er det lurt å holde seg under? har ikke temp måler ) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Noen som har ett pra klokke programm til min Dell Dimension 8400 med P4 3ghz? (og hvor mye er det lurt å holde seg under? har ikke temp måler ) 5285537[/snapback] DELL har låst BIOS, man kan ikke overklokke. Det er vel opplagt. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ikke med ett programm heller? regnet jo med at det ikke gikk i bios da men..... Det går ikke ann å låse opp bios på noen måte da? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Bare gi meg navnet på noen programmer jeg kan bruke så skal nok jeg ordne resten Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 http://www.cpuid.com/clockgen.php Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Men mitt hk er ikke listet i listen nedenfor.. Kan jeg innstallere det likevel? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Endre Postet 21/12-2004 : 12:51 QUOTE (pcp160 @ 21/12/2004 : 04:21) Går jeg inn i bios og ser etter så er jo tallene forandret der. Akkurat som om jeg hadde brukt bios til og forandre. Slik er det ikke med feks. ClockGen, 8rdavcore og slikt som er utviklet av andre enn hovedkortprodusenten. Nei Asus er jo en av de som virkelig bringer "klokking til folket" da, men både automatisk og manuell klokking fra Windows gjennom AI Boost. På godt og vondt kan man vel kanskje si. Med A64 kan man da altså endre V-core, multipler, "fsb" og V-dimm, Asus for P4 har det samme med unntak av multipler. Men det jeg har erfart noen ganger, som kan gjøre det vel verdt og klokke fra bios i stenden, er at det av og til fryser i det man skifter verdier når man nærmer seg grensen. Det er heller ikke alle kombinasjoner av cpu typer og biosversjoner som takler denne Windows- AI Boost klokkingen like bra. Men når det virker, blir det akkurat det samme resultat som om man hadde gjort det fra bios. Men Fear1054, som de andre her sier er det altså forskjell på software hvor nyttig det vil kunne være å klokke fra Windows, selv bruker jeg det for å spare tid når grenser skal finnes, og forskjeller måles. Hvis du bruker et program som ikke endrer verdiene permanent blir det jo mest for testing bare. Hvis noen har lurt deg til og tro at klokking er så nære rocket sience at det umulig kan gjøres like bra med et museklikk, bør du tenke på hva annet man kan gjøre med software og museklikk. Jeg syns nok det finnes mange programmer som utretter større mirakler enn og endre en tallverdi i bios.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Flyttes fr cpu-kategorien til overklokking av cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå