Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NETUI1.dll finnes ikke, og fildeling virker ikke.

Anbefalte innlegg

For noen dager siden fikk jeg plutselig feilmelding om at NETUI1.dll ikke finnes, da jeg startet et program.

Syns det var rart, men programmet så ut til å virke bra, så jeg brydde meg ikke noe om det.

Men i går skulle jeg legge noen filer over på serveren, og da fant jeg plutselig ikke den. Jeg har en partisjon delt på serveren, som jeg har som nettverksstasjon i Min datamaskin på min PC.

Der står det at nettverksstasjonen er frakoblet. Men på PC-en til søsteren min er den ikke frakoblet.

Tenkte at jeg skulle prøve å fjerne den, og legge den inn på nytt, men ingenting skjer når jeg klikker på Verktøy-Koble fra nettverksstasjon, eller Koble til nettverksstasjon.

Når jeg åpner Mine nettverkssteder og klikker på Vis datamaskiner i arbeidsgruppen, kommer det bare en liten feilmeldingslyd, men ikke noen beskjed av noe slag.

Fra serveren og fra PC-en til søsteren min er det ikke noe problem å komme inn og se hva jeg deler.

Jeg kan også, på min PC, skrive net view i cmd, og da ser jeg begge de andre maskinene. Det er heller ikkenoe problem å pinge dem.

Jeg kan også fjernstyre serveren med remote desktop fra min PC.

Hva kan være feil? Er det den manglende NETUI1.dll som forårsaker at fildelingen ikke virker?

Info: Alle maskiner kjører Windows XP Pro SP2, brannmuren i XP er deaktivert, men vi bruker ZoneAlarm (med brannmuren slått av i Trusted Zone).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...