War Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg selger en del harddisker fortiden , men etter jeg har formatert dem kan jo kjøper hente til bake alle filene på 1 min hvordan unngår jeg dette? Lenke til kommentar
Eldroy Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg selger en del harddisker fortiden , men etter jeg har formatert demkan jo kjøper hente til bake alle filene på 1 min hvordan unngår jeg dette? De fleste harddisk produsenter har software for diagnose av drevene sine. I mange av disse finner du en funksjon som heter "write zeros" eller low level format. Dette er visstnok ikke alltid å anbefale, men kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 har ikke lyst til å ødelegge harddisken før salg Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 finnes en god del sletteverktøy der ute. IBAS har vel ett bra ett, ellers har Blancco ett som er sertifisert for sletting av gradert informasjon, men det kommer vel litt an på hva du har l iggende. Sjekk f.eks. download.com dr_k Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Har neppe liggende tegninger over den norske bank eller fluktruter fra n.o.k.a.s. men det er jo en del privatinformasjon. kontonr utskrifter,koder, private bilder, osv. gjør vel ikke noe om selger får tak i det. men hadde følt best om det ikke skjedde. plutselig dukker ett manipulert bilde av bestemor og onkel opp på nett Endret 20. desember 2004 av War Lenke til kommentar
ratata Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 mcafee shredder(?) skal vel og fungera vil eg tru... kan overskrive så mange gonger ein vil meiner eg å hugsa Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Killdisk, du finner det her: http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Hah,nå ble det mye på en gang, skal prøve det, takker for hlelp. Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Du kan også bruke Dban - meget fornøyd med jobben dette programmet gjør Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 De fleste harddisk produsenter har software for diagnose av drevene sine. I mange av disse finner du en funksjon som heter "write zeros" eller low level format. Dette er visstnok ikke alltid å anbefale, men kanskje verdt et forsøk. har ikke lyst til å ødelegge harddisken før salg Du ødelegger ikke disker ved å gjøre dette. Har gjort det flere ganger selv uten problemer. Det viktige er å bruke verktøy fra produsenten eller et verktøy som kan lese ut hvordan disken er bygd opp (lese-/ skrivehoder, sektorer, sylindre osv). Lavformatering er nok det enkleste og billigste, men selvsagt, sender kjøperen disken til Ibas for å hente fram dataene igjen, kan de nok klare det. Alternativt kan du også fylle opp og slette disken en 5-10 ganger den blir overskrevet flere ganger. Men det enkleste er nok lavformatering ja... Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 leste en gang for lenge siden at hvis du skriver over harddisken 7 ganger, skal det være vanskligt å hente tilbake filene. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 brukte necrofile, GetDataBack bekreftet at alt forsvant! (håper jeg da) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Installer PGP og bruk wipe-funksjonen der, eller last ned BCWipe fra Jettico. Der kan du overskrive 35 ganger elns. Virker bra Lenke til kommentar
radivx Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg selger en del harddisker fortiden , men etter jeg har formatert demkan jo kjøper hente til bake alle filene på 1 min hvordan unngår jeg dette? De fleste harddisk produsenter har software for diagnose av drevene sine. I mange av disse finner du en funksjon som heter "write zeros" eller low level format. Dette er visstnok ikke alltid å anbefale, men kanskje verdt et forsøk. hvorfor er ikke dette å anbefale da? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Killdisk, du finner det her: http://www.ultimatebootcd.com/ Killdisc? hørtes ikke bra ut før salg:P Menmen, selg ikke skinnet før du har skutt bjørnen? Sorry for offtopic, klarte ikke holde meg;) Lenke til kommentar
Jail Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 KillDisk er et av de bedre program for å slette informasjon på HDD. Bruker det på jobben til å kaste gamle HDD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå