Gaupa Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Avinstallerte nettopp Norton AntiVirus etter denne guiden på min bærbare Fujitsu Siemens Amilo A1630 (vanlig uninstall funket ikke). Etter jeg restartet PCen får ikke IP lengre. Verken fra det trådløse nettverkskortet eller det vanlige nettverkskortet. Har prøvd å få IP fra router og direkte fra kabelmodem uten å få IP. Har prøvd å avinstallere begge kortene flere ganger, og vært inne i sikkerhetsmodus med nettverkstøtte uten at noe hell. I enhetsbehandling står det at begge kortene fungerer som de skal, og det trådløse nettverkskortet finner routeren og har optimalt signal, men jeg får fremdeles ikke hentet nettverksadresse. Kjører Windows XP Home SP2, alt fungerte knirkefritt før jeg uninstallerte Norton (Anti?)Virus. Har prøvd å slå Windows-brannmuren av. Testa også ut denne patchen uten at det ble noe bedre. Tidligere når jeg ikke har fått IP har den gitt opp å søke etter ett minutt, men nå virker det som om den søker til evig tid. Hos de andre på nettverket fungerer alt fint. Noen som vet hva som kan være galt? Jeg har nettopp formatert, tror ikke jeg orker enda en runde på det... På forhånd takk! Endret 20. desember 2004 av Gaupa Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Sikker på at alt fungerte knirkfritt før? veldig mange nettverkskort som ikke funker med sp2, dvs. ikke klarer motta ipadresse. har nettopp byttet 2stk selv, pluss en trådløs nettverkshub. Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Sikker på at alt fungerte knirkfritt før?veldig mange nettverkskort som ikke funker med sp2, dvs. ikke klarer motta ipadresse. har nettopp byttet 2stk selv, pluss en trådløs nettverkshub. Yep, det er jeg helt sikker på. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jepp, dette er et problem. Har prøvd å hjelpe flere personer som har opplevd akkurat det samme etter en avinstallasjon av Norton. (Dette gjelder både Anvirus og internet security). Min anbefaling er å holde deg unna disse produktene. Det er et helt helvete å få igang nettet igjen etter dette, ofte er det ingen andre løsninger enn å formatere, evt repair (noe jeg ikke anbefaler). Sorry at jeg ikke har flere gode tips, men hadde du en kjøpt versjon av Norton (ikke fått av telenor osv), kan du ringe Symantec på 23053330, å høre med de. Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Takker for tipset, ZZ, men jeg har dessverre fått den gjennom Telenor. Får vel bare bite i det sure eplet, men aldri, aldri mer noe Symantec-svineri igjen. Fikk forresten noen svært gode alternativer da den fant et par adware-filer på maskinen min, "utelatt" eller "hopp over". Varierte valgmuligheter får en si... Endret 20. desember 2004 av Gaupa Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) er det slik at oppstarten tar lenger tid? enn vanlig liksom? hadde problemet forigår med samme driten frå Telenor og symanshit... fjerna sp2 hjalp ikkj eheller . vart sur og lot dataen stå på med windows update som skulle prøve å få kontakt... etter ein time skulle eg til å prøve igjen og det funka utan at nokon gjorde noko... so viss du lar den stå ei stund so kanskje du sleppe å formatere... NOD32 er bra antivirus anbefalast på det raskesete!.. Endret 20. desember 2004 av ghost7 Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Nja, det kan virke som om den henger noen sekunder mer enn det som er vanlig, men det er mulig det bare er jeg som inbiller meg ting... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Takker for tipset, ZZ, men jeg har dessverre fått den gjennom Telenor. Får vel bare bite i det sure eplet, men aldri, aldri mer noe Symantec-svineri igjen. Fikk forresten noen svært gode alternativer da den fant et par adware-filer på maskinen min, "utelatt" eller "hopp over". Varierte valgmuligheter får en si... Vel, Telenor nekter å gi support på Symantec produktene de gir ut (de har et tlf nr som koster 20 eller 30 kr min å ringe..), evt kan man få gratis hjelp via chat. Tror det finnes på online.no. Har ikke testa ut dette selv, så vet ikke hvor god denne hjelpen er. Men har ihvertfall ingen god løsning på problemet, det burde evt være noen i registeret eller noe, men ettersom jeg hjelper kunder på 1st linje support, så pleier jeg ikke gå igjenom så avanserte løsninger. Dessuten har jeg ingen Symantec produkter inne på min maskin, så jeg kan ikke teste det ut heller.. Du kan jo vente litt utpå dagen, og se hvis det er noen andre lure folk her på hw som har noen bedre tips Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 eg anbefaler å la den stå litt og prøve å få kontakt... denne avisntallerings prossessen fucker opp masse... (brukte den sjølv) er visst anbefalt å installere på nytt for å so fjerne igjen for å vere sikker på at den er skikkele avinstallert... men duste cden frå Telenor må ironisk nok ha tilkobling til internett for å installere NortonLagStoreProblem... so ver tolmodig spel litt kabal eller sjå ein film og det ordner seg...formatere kan du alltids etterpå... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Har opplevd noen ganger at enkelte maskiner ikke vil sende DHCP request. Da har det funka å sette fast IP for å komme på nett. Etter å ha brukt nettet litt og en reboot har det gått å sette tilbake til DHCP. Du kan jo prøve. Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Ahh, jeg brukte systemgjennoppretning i Windows, så var jeg tilbake til gårsdagen! Nå gjelder det bare å få fjernet det store, stygge viruset NAV da... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hehe, da er du jo _nesten_ like langt Men men, du kommer jo på nett nå om ikke annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå