lysbryter Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg har en standard "no-name" minnebrikke (Mtech) kjøpt fra Komplett. Hvor kan jeg henvende meg for å finne ut hva som er optimale BIOS-innstillinger for å kjøre med så raskt minne som mulig, men allikevel uten fare for ustabilitet og for å muligens ødelegge brikken med for aggressive innstillinger (hvis det er mulig da?)? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 11:33, Viva skrev:Ikke spør så dumt. Om mitt spørsmål er dumt eller ikke kan sikkert diskuteres. Ditt svar derimot er det ikke tvil om hvordan en skal bedømme... Lenke til kommentar
Viva Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Det er da **** ingen instillinger for "standard" minne i BIOS! klikk DEL å velg STANDARD veld save settings å exit Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Bank Interleave, DRAM Burst Length, Que Depth, Command Rate etc... Dette er innstillinger som varierer fra minnemerke til minnemerke. Hva som er best hvor mitt "merke" kan jo ikke jeg vite, det er derfor jeg spør! For det er nemlig ikke sikkert at det er BIOS' standardinnstillinger som er best. Les det opprinnelige spørsmålet mitt! Lenke til kommentar
Viva Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Sorry, men det vet jeg ikke. Har "noname" minne selv. Opprinlig fra restlager i Taiwan. - Men billig minne Ringe komplett å spørre? Er vel ingen vits å ringe "noname".. Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 11:23, lysbryter skrev:Jeg har en standard "no-name" minnebrikke (Mtech) AMD XP1700+ @1530MHz Abit KR7A-133 Har sjøl ei skrota ram-brikke fra M-tec. Den tålte svært lite ( husker ikke settings nå ), men at du skal kjøre CPU'n underklokket, er selvsagt helt unødvendig. Jeg kjenner ikke Biosen til hovedkortet, men hvis manualen er uforståelig for deg, kommer det nok noen innpå snart, som vil hjelpe :smile: Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: ...men at du skal kjøre CPU'n underklokket, er selvsagt helt unødvendig. En XP1700+ som kjører på 1530 MHz er overklokket, ikke underklokket. [ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-06-05 14:39 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå