pjuik Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Sitat fra Norsk Tippings hjemmeside: ---------------------------------------------------------- Hvorfor kan jeg ikke spille med Mac, Linux og med andre nettlesere enn Internet Explorer? Norsk Tipping tilbyr markedets sikreste betalingsløsning. Dette har dessverre medført begrensninger i forhold til operativsystem og nettleser. ---------------------------------------------------------- Jeg kan derfor ikke levere mitt tippesystem online fordi jeg ikke lenger bruker Internet Explorer. Dette p.g.a sikkerheten. Linuxbrukere er derfor utestengt fra denne muligheten. Sikkerhet.... du snakker !!! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Endret 20. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Dette lukter activeX laaaang vei.... Et system ingen andre browsere enn IE/windows *VIL* støtte pga. sikkerhet. Pluss at de fleste firmaer med vett i hodet deaktiverer det i IE, og nyeste IE kommer med det deaktivert som standard... Jauda... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Sikkerhet ? Nei, den har vi ikke sett.. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Windows + Active X & Explorer = sikkerhet. Noe som ikke helt stemmer med den formelen nei... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Sikkerhet ? Nei, den har vi ikke sett.. :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Tragisk! De burde da søren meg vite noe om sikkerhet før de skriver slikt... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Snodige greier da SSL/TLS er en åpen standard og støttes av alle moderne browsere. Alle browserne jeg har borti støtter minst 128-bit kryptering også. Eldre versjoner av MSIE var vel begrenset til 40-bit pga eksportbegrensninger fra USA, men MS ga vel senere ut en patch som økte sikkerheten. Hadde vært artig å høre fra Norsk Tipping om hvilke fantastiske sikkerhetsfunksjoner som bare finnes i MSIE. Ser man på sikkerhet i et litt bredere perspektiv vil jeg vel påstå at brukere som benytter Windows/IE kombo'en er de mest utsatte for virus, trojaner, spyware og annen skit. Og da hjelper det jo fint lite om man har aldri så fancy kryptering på link/transport-lag når selve maskinen er blitt compromisa. Endret 20. desember 2004 av Langbein Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Kansje det er et activeX program som "tar over" maskinen og sjekker for keyloggers etc? Men at det burde vært en "jadda jadda" knapp er klart... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Kansje det er et activeX program som "tar over" maskinen og sjekker for keyloggers etc? Men at det burde vært en "jadda jadda" knapp er klart... Trur heller det er ActiveX som legg inn på masse spyware frå selskap som sponsar Norsk Tipping. Lenke til kommentar
erizeed Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hva med å bare emulere inn windows? http://winehq.com/ (Joda, det er teit av dem, men vi kan ikke annet enn å bare :! Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Sliter med det samme jeg da.... Jeg er faktisk interresert i travsport (nå kan dere le dere ferdig), men Norsk Rikstoto forlanger at jeg skal bruke Microsoft Internet Explorer for å få lov til å se på sendingene. Jeg har hørt at de som utvikler sidene til Norsk Rikstoto har et tett samarbeid med et Microsoft relatert firma. Jeg kan på ingen måte dokumentere dette! Edit: Windows Media Player for å få lov til å se på sendingene. Man kan lese nettsidene med Opera...dog med begrenset "opplevelse". Endret 21. desember 2004 av trost i taklampa Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvis nok klager så vil de kansje endre praksis? Hmm... Er ikke norsk tipping statseid? Hva med å gi et par politikere "vann på mølla"... Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 De har jo et kontaktskjema for klager og sysnpunkter her: http://www.norsk-tipping.no/page?id=92 Så hvis mange nok skriver inn og klager og kanksje forklarer litt om Linux's bra egenskaper når det gjelder sikkerhet, kanskje det sakte går inn hos noen "kloke" hoder der..... Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Tror ikke det har så mye med "operativsystem" og gjøre, men heller nettlesere. Initaviet er uansett bra og jeg anbefaler alle og følge opp. Send gjerne en og annen mail til Norsk Rikstoto også Har ikke telling på hvor mange forespørsler jeg har sendt...... Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Tror ikke det har så mye med "operativsystem" og gjøre, men heller nettlesere. Det var vel egentlig det jeg mente i min "uvitenhet" Har også selv tidligere klaget til Norsk Rikstoto om det samme. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det brukes en kortleser koblet til usb porten eller seriell porten i forbindelse med tipping på nett. Kan være det som er årsaken til at activex brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå