adsfiklam Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Til de som har lastet ned FW 14 til SX1: Hva er fikset? Noen nye funksjoner? Ps: Vet at fw 14 bare fins på noen språk Endret 20. desember 2004 av yrjan Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hørt at MP3-spilleren er bedre! Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Apple Ståle skrev: Hørt at MP3-spilleren er bedre! Jeg har FW15 International (ikke spør hvordan), og MP3-spillern har aldri vært så tragisk. Greit nok, den er oppgradert til 1.17, men det er to bugs jeg bli gal av. 1. Fortsatt stopper den opp etter sangene er ferdige. 2. Når du hører på den siste sangen i playlisten, kan du ikke bytte sang. Du må gå ut og velge en annen sang manuelt. Dette skjer også med shuffle! Latterlig! Kommer bare flere og flere bugs for hver oppgradering. anyways, telefonen er raskere. Ringetonene er høyere nå! Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 razh0r skrev: MP3-spillern har aldri vært så tragisk. Kanskje jeg skal få meg en annen MP3-spiller da Sitat anyways, telefonen er raskere. Ringetonene er høyere nå! Halleluja Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 yrjan skrev: razh0r skrev: MP3-spillern har aldri vært så tragisk. Kanskje jeg skal få meg en annen MP3-spiller da MP3 var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte SX1 Blir den treg med 1GB MM-kort?(MMC) Lenke til kommentar
operaman Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 får ikke til å oppgradere til fw14 intrn. den sier at jeg allerede har en nyere fw Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Her står det meste om de fleste oppdateringer som kommer til Siemens telefoner, også hva som er nytt. Det jeg har lest er nytt i FW14 er en ny versjon av Camcorder og andre mindre bug fixes. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg har internasjonal firmware versjon 15, og telefonen er lynrask når det gjelder å komme inn i menyer, starte opp+++ ...og høyere ringevolum da! Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Apple Ståle skrev: yrjan skrev: razh0r skrev: MP3-spillern har aldri vært så tragisk. Kanskje jeg skal få meg en annen MP3-spiller da MP3 var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte SX1 Nå mente jeg nytt MP3-spiller program til telefonen da Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 yrjan skrev: Apple Ståle skrev: yrjan skrev: razh0r skrev: MP3-spillern har aldri vært så tragisk. Kanskje jeg skal få meg en annen MP3-spiller da MP3 var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte SX1 Nå mente jeg nytt MP3-spiller program til telefonen da OggPlay! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Unskyld at jeg spør, men det er ting jeg har lurt på lenge; det må være veldig mye bugs med SX1 siden det kommer så mange oppdateringer hele tiden. Eller? Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 =Øyvind= skrev: Unskyld at jeg spør, men det er ting jeg har lurt på lenge; det må være veldig mye bugs med SX1 siden det kommer så mange oppdateringer hele tiden. Eller? Det virker som det er verre med x65-telefonene... de har firmware-versjoner fra 2 til 25+++, mens SX1 har bare 5-15 (men jeg tror de noen ganger hopper over firmware-versjoner, for eksempel jeg har aldri hørt om noe firmware-versjon 17-24 for x65...). Min SX1 fungerer fett som f..., men av en eller annen grunn, så skrur den seg av om nettene. Lenke til kommentar
operaman Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Når kommer fw 14/15 på norsk da? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hei du som har fått tak i FW15... Har også fått tak i FW15 men skjønner ikke helt hvordan man insallerer?! var tre filer med å vet ikke helt hvordan jeg skal bruke de! Hvordan gjorde du det?? Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Fat_ASS skrev: Hei du som har fått tak i FW15...Har også fått tak i FW15 men skjønner ikke helt hvordan man insallerer?! var tre filer med å vet ikke helt hvordan jeg skal bruke de! Hvordan gjorde du det?? Den fila du lasta ned er "SX1_International-uk-de-it_15_0001_update.exe", ikke sant? Det er selve oppdateringa, og når du åpner den, så dukker to nye filer opp, "Siemens_Sx1swup.inf" og "Siemens_SX1swup.sys", som er oppdateringsdriverne til telefonen. Når du starter telefonen ved trykke inn joysticken og den røde knappen, så starter telefonen i oppdateringsmodus, og hvis du har datakabelen i telefonen, så skal det komme melding om at det er funnet ny maskinvare (hvis ikke, så har du sikkert allerede innstalert driverne). Innstaller driverne som lå sammen med firmware-oppdateringa, og så kan du oppdatere telefonen din hvis du har lik variant (eller har hex-editert varianten, sånn at den skal fungere på telefonen din). Lenke til kommentar
operaman Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hvordan hex-redigerte du filen? Guide? Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) operaman skrev: Hvordan hex-redigerte du filen? Guide? Jeg brukte denne hexeditoren (147,5KB, simpel og bra, (unnskyld for lenking direkte til exe-fil, men hjemmesiden til HexEdit virker ikke akkurat nå)). Når du er ferdig med å laste ned den, så starter du exe-fila (som er selve programmet, og behøver ikke å installeres), og finner fram til firmwaren på PC-en (SX1_International-uk-de-it_15_0001_update.exe, klikk her for å laste den ned). Etter det så trykker du på 'Find', og skriver inn 'SX1_International-uk-de-it_15_0001', også trykker du enter. Nå er det på tide å finne ut varianten på telefonen din, skriv '*#06#', der hvor du vanligvis taster inn telefonnummere, og deretter trykk 'Info'. Nå kom du til 'CC monitor'-en. Trykk nedover til du finner 'Variant Name:'. Variantnavnet er muligens 'SX1_NORDIC-NDK-RETAIL-uk-dk-no_xx_0001' (der hvor 'xx' er, er din firmware akkurat nå). Nå kan du gå tilbake til hexeditoren. Nå limer du inn varianten din over 'SX1_International-uk-de-it_15_0001', og setter inn '15' i stedet for firmwaren på telefonen din, altså 'SX1_NORDIC-NDK-RETAIL-uk-dk-no_15_0001'. PS: Hvis navnet på den varianten du limte inn er kortere enn 'SX1_International-uk-de-it_15_0001', så må du erstatte det som ble for mye, med nuller (0) i den miderste kolonnen. Når du er ferdig med det, søker du igjen, og enda en 'SX1_International-uk-de-it_15_0001' vil dukke opp. Her gjør du den samme prosedyren. Nå kan du lagre filen, 'File' - 'Save As', og når du har lagra den, kan du bare gå ut av 'HexEdit'. Når du er ferdig med det, så slår du av telefonen, of starter den i firmware-oppdateringsmodus (trykk joysticken inn, og start opp telefonen samtidig). Plugg inn datakabelen nå (hvis du allerede har kabelen inne, så gjør det ikke noe). PS: Husk å ha fullt batteri, og du burde også ta sikkerhetskopi av telefonen i tilfelle det skulle skje noe galt! Hvis det er første gang du firmware-oppdaterer en SX1 på den PC-en du sitter ved nå, og hvis ikke driverne allerede er installert, så vil Windows spørre etter drivere. Driverne finner du i katalogen der hvor firmware-oppdateringen ligger. Nå kan du følge instruksjonene til firmware-oppdateringsprogrammet, så vil (kanskje) alt gå bra. Husk på at firmware-oppdateringsprosessen ikke må bli avbrutt på noen som helst måte, gi oppdateringa god tid, og hvis du vil være på den sikre siden, kan du også oppdatere telefonen i sikkerhetsmodus (sånn som jeg har gjort to ganger). PS: Du vil miste både norsk og dansk ordliste og menyspråk, nå vil du bare ha muligheten for engelsk, tysk og italiensk ordliste og menyspråk! Og du er den eneste som er ansvarlig hvis noe går galt før, under og/eller etter firmware-oppdatering! Jeg vil ikke stå ansvarlig for noe feil som du/dere har gjort/vil gjøre, enda dere har fulgt guiden til punkt og prikke. Skulle noe gå galt, så vil ikke jeg påta meg verken skylden eller noe ansvar! Det er ikke mulig å nedgradere mobilen med firmware-oppdateringene som ligger på Siemens sine sider, men det kan (bare kan) bli mulig å oppdatere til norsk firmware versjon 15, hvis den noengang kommer. Er det noe som er uklart her, så spør! Endret 13. februar 2005 av ^Cartman^ Lenke til kommentar
operaman Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Takker, må lade og ta backup av tlf. så skal jeg oppdatere Edit: Det gikk Endret 29. desember 2004 av operaman Lenke til kommentar
sliresopp Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 er det noen som kan sende meg denne filen eller legge den ut en plass..... FW 15 som er hexmodifisert Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 er det noen måte å få fw 15 på norsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå