Gå til innhold

6630 Kan ikke sende beskyttede objekter?

Bofur

Anbefalte innlegg

Jeg mottok en polyfonisk ringetone fra en venn via blåtann, men når jeg prøver å videresende den får jeg meldingen:Kan ikke sende beskyttede objekter? Er det altså slik å forstå at har en Nokia 6630 så har en vært så heldig å få med seg DRM teknologi :thumbdown: (Opphavsrettsbeskyttelse). Slik at om en får en artig animasjon eller ringetone, så kan en bare motta og ikke videresende til andre??

Ser under Instillinger-sikerhet-sikkerhetsinstillinger-sertifikatbehandling så ligger det installert en hel haug med sertifikater. :hmm: Diss burde en kanskje la være?? :roll:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare skift navn til .txt så skal det være mulig å sende den.

Nope det går ikke. Får beskjed: Kan ikke sende beskyttede objekter :thumbdown:

Ha ha ha ser ut til at en må få cracka telefon for sånt dritt skal jeg da ikke ha. Hvis jeg betaler for en ringetone skal jeg da også kunne bruke den på flere mobiltelefoner om jeg hadde hat en ekstra. For eks en for jakt og friluftsliv som kan være greit om en bare tenker på batteritid og mottager egenskaper.

Lenke til kommentar

Googla litt igjen da veit! Og da kom jeg over den siden her Guilty until proven innocent: DRM the mobile phone way

At this level the files are not actually encrypted, so a workaround is to use a third party Symbian file manager FileExplorer

hentet fra Tips and tricks

With some new firmware, some users have reported that the 'send command' (thru bluetooth, IR, ...) fails; it's due to a 'copyrigth protection' introduced in the new OS (!!!!), this happens only with some kind of files (eg: .SIS), in such case, simply rename the file (eg: wtih .SIS_ ) before trying to send them.

Så da får en vel prøve dette da :cool:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...