Gå til innhold

fsb over 200 lagger, barton.

Anbefalte innlegg

Har Abit NF7-s v2, og en xp2500+ barton...skulle tro dem komponentene klarte over 200fsb.

Så da spørs det om twinmos dualpack pc3200 som ikke takler det.

Som sagt spill lagger når jeg har fsb over 200, er det vanlig symptom på noe?

Har prøvd en del bioser, men endte opp med abit sin siste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at standard er 166, men har lest og fått det for meg at barton burde klare mye mer..bare men skrur ned multiplier. Maskina booter jo på fsb 220 også.

Men er ikke særlig stabil, og lagger i spill som sagt. Slår meg til ro med 11x200, men hadde foretrukker 10x220, eller enda bedre 9,5x230

Skal teste mer hvis en vanlig 2500 barton takler høy fsb, noen som vet hvor mye den vanligvis klarer?

God Jul :yes:

Lenke til kommentar

-kjører minnet på timings 11-3-3-2,5 med ratio 6-6 dvs samme som cpu.

-Har vcore på 1,7 men har testa opp til 1,85 (liker best tempen på vcore 1,65-1,75, vil ikke ha over 50 grader idle men alle bioser viser jo forskjellig så kan ikke si nøyaktig. på 11x200 1,7vcore idle ca45 grader på siste abit bios.

Men det er sånn at en barton takler høy fsb eller?

Må prøve å sirkle meg inn på hva som er problemet, hk, minne, cpu. Har på følelsen at det er minnet eller hovedkortet som ikke klarer å henge med.

Lenke til kommentar

Selv om du har "the winning combination" betyr ikke det at du fyker over 200FSB fordet. Min 2500+ var nesten ikke klokkbar i det hele tatt, og jeg er ikke den karen som setter 200FSB og ferdig med det... Min ville ikke lengre enn 175/180ca. Ikke forvent at du kan klokke den til Mars!

EDIT: Din hw er hva "alle" hadde og klokket 2500+ med før, så utelukk det problemet.

Endret av pain
Lenke til kommentar

Satt på 10x210 nå så får vi se hvordan det går framover.

Har dritt meg ut litt, har hatt på nividia system utility(som oppdateres hvert 4 sekund) Da lagger det jo hvert 4 sekund.

Noe så flaut da, men må bare prøve å få det stabilt på over 210 nå da for morro skyld.

Som du sier pain...og må vel bare si meg fornøyd med 210 fsb. Men jeg tror fortsatt at en barton skal klare kanskje 250 fsb eller mer. At hovedkortet kneler før barton, hvis du har bra ram da. :hmm:

Etter å ha teste litt nå: pcn klikker i 3dmark01 på fsb 214, og synes fortsatt det føles rart på 210. Så går tilbake til gode gamle 11x200. gjesp

Endret av boii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...