AKIRAx77 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Da har oppsettene begynt å tikke inn her. Så surfs up!! AKIRA Endret 21. desember 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Guide for MMS og GPRS med Telenor/Chess! Rettet opp! MMS: Meny > Meldinger > MMS-meldinger > Innstillinger > MMS-profiler > Serverinnstillinger > Profil 3: Profilnavn: Telenor MMS (valgfritt) Server URL: http://mmsc/ Proxy: Aktiver Versjon: 1.2 (295KB) Velg så GPRS-innstillinger som stod over. IP-adresse: 10.10.10.11 Port: 8080 APN: mms Brukernavn: std Passord: 1234 Lagre > Lagre Gå så til Aktuell server under MMS-profiler hvor du var tidligere og velg Telenor MMS (eller hva du har kalt profilen siden det er valgfritt). GRPS Meny > WAP > Serverinnstillinger > Profil 3 Profilnavn: Telenor GRPS (valgfritt) Startside: http://wap.telenormobil.no/ Bærer: Bare GPRS Proxy: Aktiver Velg så GRPS-innstillinger IP-adresse: 10.10.10.10 Port: 8080 APN: (la stå blank) Brukernavn: dj Passord: dj Lagre > Lagre Gå så tilbake til WAP (fra Meny) og velg Aktiv profil og velg Telenor GPRS (eller hva du har kalt profilen siden det er valgfritt). Endret 20. desember 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
Sprite99 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Bytt ut porten 9201 med 8080 også for MMS-oppsettet så funker MMS. Bør også sette Versjon 1.2 (295KB) for den raskeste overføringen. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Rettet opp nå.. Sorry for det med versjonen, men jeg gikk ut i fra at nettverksoperatørene ikke støttet noe nyere enn 1.0. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har chess abo, og trenger da telenor oppsett forMMS GPRS WAP Du mente vel WAP over GRPS? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Ren data oppkobling for bruk til å sjekke mail og feks bruke mobilen som modem. Gå inn på meldinger - epost - innstillinger - e-postprofil - serverinnstillinger Velg første profilen og fyll inn: Profilnavn: Hva du vil APN: internet Brukernavn: *blankt* Passord: *blankt* DNS1: 0.0.0.0 DNS2: 0.0.0.0 Lagre > Lagre Du må så sette opp dine egne epost kontoer. Husk at SMTP serveren for telenor brukere skal være smtp.online.no uansett hva slags email konto du har. AKIRA Endret 20. desember 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Guide for MMS og GPRS med NetCom IKKE TESTET! Fjernet - Se lengre ned i posten. Endret 28. desember 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
zand Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Flott at folkens posta dette så slapp jeg Glemte det etter jobb siden det bar rett på julebord... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Ok, har lastet ned Easystudio 2 og prøvd å synce mobilen mot outlook. Jeg instalerte PC sync, og PIM & File Manager. Og den sistnevnte har jeg fått kontakt via bluetooth. Så jeg kan manuelt eksportere og importere kontaktene mine. Men PC Sync nekter å detecte mobilen min. Er det noen som har fått den til å funke?? Altså via bluetooth? AKIRA Lenke til kommentar
RoXQi3x Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Guide for MMS og GPRS med NetCom IKKE TESTET! Virker etter min erfaring ikke, men så er eneste forskjell fra det Netcom sier via OTA er versjonsnummeret (1.0 eller urørt fra Netcom, 1.2 fra deg) Venter på mer tilbakemelding fra Netcom.. Lenke til kommentar
toravn Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Er det noen som kan hjelpe med oppsett til Tele2??? Lenke til kommentar
Sprite99 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Guide for MMS og GPRS med NetCom IKKE TESTET! Virker etter min erfaring ikke, men så er eneste forskjell fra det Netcom sier via OTA er versjonsnummeret (1.0 eller urørt fra Netcom, 1.2 fra deg) Venter på mer tilbakemelding fra Netcom.. Synes å huske at også NetCom tidligere refererte til port 8080 som proxy-portnummer for Gprs, ikke port 9201 som nå. Ettersom proxy er valgt i Netcom-oppsettet vist over kan det være at samme må gjøres for Netcom-brukere? Har ikke selv Netcom så jeg får testet dette. Prøv også Versjon 1.0 i første omgang, burde være mest kompatibel. Lenke til kommentar
RoXQi3x Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 OTA fra netcom.no virker nå (fikk sms av kundeservice og testet nettopp), såvidt jeg kjapt ser er det port 80 som er eneste endringen (fremdeles versjon 1.0). Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Port 8080 altså? Slik at jeg kan oppdatere guiden... Lenke til kommentar
RoXQi3x Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Port 8080 altså? Slik at jeg kan oppdatere guiden... Neida, port åtte-null; 80. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 På både MMS og WAP over GPRS? Lenke til kommentar
Mistar Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Guide for MMS og GPRS med NetCom IKKE TESTET! Guide for MMS og GPRS med Netcom >>> LINK Dette er forsåvidt samme siden man kommer inn på når man går på www.netcom.no/ota og trykker manuelle instillinger. Her finner man instillinger for de fleste mobil-telefoner for WAP/MMS over GPRS/GSM samt oppkobling av epost og sette opp telefonen som modem Endret 28. desember 2004 av Mistar Lenke til kommentar
Growler Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg får både SMS, MMS, og WAP til virke. Jeg har også fått til å ta imot Email, men jeg får den ikke til å sende Email. Er det noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg får både SMS, MMS, og WAP til virke. Jeg har også fått til å ta imot Email, men jeg får den ikke til å sende Email. Er det noen som har erfaring med dette? Les mine poster lengre oppover. Utgående mail server skal IKKE være din mail server. AKIRA Lenke til kommentar
Growler Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Takk AKIRA . Jeg hadde lest posten din, men misset det du skrev om smtp. Jeg hadde satt opp smtp.mobilpost.no, som er telenor mobil. Det virker utmerket med online. Samtidig som jeg la inn spørsmålet her, sendte jeg en mail til telenor mobil kundeservice, og se hvilket svar jeg fikk :!: Hei. Dette er en kjent feil for modellen du bruker. Dette er meldt Samsung, hvor vi avventer ny informasjon. Oppsøk forhandler for å se om det finnes nyere telefonprogramvare til din telefon. Ha en god dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå