Gå til innhold

Oppsett av Samsung D500 MMS/GPRS/WAP tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guide for MMS og GPRS med Telenor/Chess!

 

Rettet opp!

 

MMS:

 

Meny > Meldinger > MMS-meldinger > Innstillinger > MMS-profiler > Serverinnstillinger > Profil 3:

 

Profilnavn: Telenor MMS (valgfritt)

Server URL: http://mmsc/

Proxy: Aktiver

Versjon: 1.2 (295KB)

 

Velg så GPRS-innstillinger som stod over.

 

IP-adresse: 10.10.10.11

Port: 8080

APN: mms

Brukernavn: std

Passord: 1234

 

Lagre > Lagre

Gå så til Aktuell server under MMS-profiler hvor du var tidligere og velg Telenor MMS (eller hva du har kalt profilen siden det er valgfritt).

 

GRPS

 

Meny > WAP > Serverinnstillinger > Profil 3

 

Profilnavn: Telenor GRPS (valgfritt)

Startside: http://wap.telenormobil.no/

Bærer: Bare GPRS

Proxy: Aktiver

 

Velg så GRPS-innstillinger

 

IP-adresse: 10.10.10.10

Port: 8080

APN: (la stå blank)

Brukernavn: dj

Passord: dj

 

Lagre > Lagre

 

Gå så tilbake til WAP (fra Meny) og velg Aktiv profil og velg Telenor GPRS (eller hva du har kalt profilen siden det er valgfritt).

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar

Ren data oppkobling for bruk til å sjekke mail og feks bruke mobilen som modem.

 

Gå inn på meldinger - epost - innstillinger - e-postprofil - serverinnstillinger

 

Velg første profilen og fyll inn:

 

Profilnavn: Hva du vil

APN: internet

Brukernavn: *blankt*

Passord: *blankt*

DNS1: 0.0.0.0

DNS2: 0.0.0.0

 

Lagre > Lagre

 

Du må så sette opp dine egne epost kontoer. Husk at SMTP serveren for telenor brukere skal være smtp.online.no uansett hva slags email konto du har.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Ok, har lastet ned Easystudio 2 og prøvd å synce mobilen mot outlook. Jeg instalerte PC sync, og PIM & File Manager. Og den sistnevnte har jeg fått kontakt via bluetooth. Så jeg kan manuelt eksportere og importere kontaktene mine. Men PC Sync nekter å detecte mobilen min. Er det noen som har fått den til å funke??

 

Altså via bluetooth?

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Guide for MMS og GPRS med NetCom

 

IKKE TESTET!

 

Virker etter min erfaring ikke, men så er eneste forskjell fra det Netcom sier via OTA er versjonsnummeret (1.0 eller urørt fra Netcom, 1.2 fra deg)

 

Venter på mer tilbakemelding fra Netcom..

Synes å huske at også NetCom tidligere refererte til port 8080 som proxy-portnummer for Gprs, ikke port 9201 som nå. Ettersom proxy er valgt i Netcom-oppsettet vist over kan det være at samme må gjøres for Netcom-brukere? Har ikke selv Netcom så jeg får testet dette. Prøv også Versjon 1.0 i første omgang, burde være mest kompatibel.

Lenke til kommentar
Guide for MMS og GPRS med NetCom

 

IKKE TESTET!

 

Guide for MMS og GPRS med Netcom >>> LINK

 

Dette er forsåvidt samme siden man kommer inn på når man går på www.netcom.no/ota og trykker manuelle instillinger. Her finner man instillinger for de fleste mobil-telefoner for WAP/MMS over GPRS/GSM samt oppkobling av epost og sette opp telefonen som modem :thumbup:

Endret av Mistar
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk AKIRA :thumbup: . Jeg hadde lest posten din, men misset det du skrev om smtp. Jeg hadde satt opp smtp.mobilpost.no, som er telenor mobil. Det virker utmerket med online.

 

Samtidig som jeg la inn spørsmålet her, sendte jeg en mail til telenor mobil kundeservice, og se hvilket svar jeg fikk :!:

 

Hei.

Dette er en kjent feil for modellen du bruker. Dette er meldt Samsung, hvor vi avventer ny informasjon. Oppsøk forhandler for å se om det finnes nyere telefonprogramvare til din telefon. Ha en god dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...