Ampy Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Heisann! La inn Windows Server 2003 på filserveren min for noen dager siden (kjørte XP pro før) og alt virker som det skal, bortsett fra at Mirror raidet mitt (to 200Gb WD disker) ikke dukker opp. I bios ligger raidet som fungerende, og to andre disker som er koblet til samme raid kontroller (men som ikke kjøres i raid) fungerer fint i windows. Noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
enl Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Får du opp RAID-volumet i enhetsbehandling og diskbehandling? Kan være at arrayet ikke har fått noen stasjonsbokstav. Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Nei.. det eksterer ikke i windows i heltatt.. Disk Management finner alle de andre diskene, også en annen 200Gb wd disk som ikke står i raid. Lenke til kommentar
enl Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Har du forsøkt nyeste driver til kontrolleren da? Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Det er en onboard raid kontroller, og hovedkortprodusenten (soyo) har ikke noen nyere drivere enn de jeg bruker.. men de er jo 3 år gamle, eller noe.. Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Heisann! La inn Windows Server 2003 på filserveren min for noen dager siden (kjørte XP pro før) og alt virker som det skal, bortsett fra at Mirror raidet mitt (to 200Gb WD disker) ikke dukker opp. I bios ligger raidet som fungerende, og to andre disker som er koblet til samme raid kontroller (men som ikke kjøres i raid) fungerer fint i windows. Noen som har vært borti noe lignende? Lagt inn rett drivere? Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Heisann! La inn Windows Server 2003 på filserveren min for noen dager siden (kjørte XP pro før) og alt virker som det skal, bortsett fra at Mirror raidet mitt (to 200Gb WD disker) ikke dukker opp. I bios ligger raidet som fungerende, og to andre disker som er koblet til samme raid kontroller (men som ikke kjøres i raid) fungerer fint i windows. Noen som har vært borti noe lignende? Lagt inn rett drivere? Så vidt jeg vet.. Ellers hadde vel ikke de andre diskene som er tilkoblet raidkontrolleren fungert heller? Edit: Fant vist noe på Promise sin hjemmeside: FastTrak100 TX/LP Windows Driver 2.00.0.34 Description - Adds Windows 2003 Server support - Fixes problem where large drives sometimes not detected Prøver den jeg Endret 20. desember 2004 av Ampy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå