Gå til innhold

DVI vs. VGA med flatskjerm?


audhage

Anbefalte innlegg

Hei

 

En venn av meg skal kjøpe flatskjerm. To stykker á 17" for å være presis.

 

Det jeg lurer på er hvor mye rolle det spiller om du kjører begge på DVI eller én på DVI + én på VGA?

 

Er det noe forskjell? Eventuelt om det da er verdt å kjøpe et skjermkort med dual DVI til 1000kr?

 

Hyggelig med svar :)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville i utgangspunktet ha gått for DVI

 

Rettelse:

Bør kanskje utdype litt... Jeg ser forskjell på DVI og VGA, noe av det samme som darkness| opplever. Samtidig har jeg opplevd å slippe en del kalibrering og slikt med DVI også. I tillegg er ofte skjermene som støtter kun VGA "billig-skjermer" slik at kvaliteten ellers også ikke er så god heller

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Hvis man ikke ser forskjell på skjermene når de står ved siden av hverandre, hvorfor kjøpe nytt skjermkort? Hvis du derimot ser forskjell på skjermen med DVI og den med VGA, kan det kanskje være en idé og kjøpe nytt skjermkort. Jeg ville dog ikke valgt et skjermkort til 200,-, men sett på hva man trenger (2d eller 3d) og valgt ut fra det.

Lenke til kommentar

200,- ga meg et ATi radeon 9200se.. :) Og det har fungert utmerket for meg det siste året. Som du kanskje forstår, så er jeg ingen gamer.

Eneste det går i er WC3 og NFSU2 (som jeg er ferdig med nå uansett egentlig)

 

Så da holder et skjermkort til 200,- :) Jeg kjøpte jo bare etter mitt eget behov.

Lenke til kommentar
200,- ga meg et ATi radeon 9200se.. :) Og det har fungert utmerket for meg det siste året. Som du kanskje forstår, så er jeg ingen gamer.

Eneste det går i er WC3 og NFSU2 (som jeg er ferdig med nå uansett egentlig)

 

Så da holder et skjermkort til 200,- :) Jeg kjøpte jo bare etter mitt eget behov.

Greia er jo at det må være Dual-DVI da. Det er jo tross alt 2 skjermer!

Lenke til kommentar
200,- ga meg et ATi radeon 9200se.. :) Og det har fungert utmerket for meg det siste året. Som du kanskje forstår, så er jeg ingen gamer.

Eneste det går i er WC3 og NFSU2 (som jeg er ferdig med nå uansett egentlig)

 

Så da holder et skjermkort til 200,- :) Jeg kjøpte jo bare etter mitt eget behov.

Greia er jo at det må være Dual-DVI da. Det er jo tross alt 2 skjermer!

Helt klart, det er et must det.. :) Matrox har vel noe, eller Ati og nvidia og kanskje?? jaja, god oversikt i den der dual-skjerm-guiden.. Titt litt der, hvis du ikke har gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...