perstian Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg lurer på om hvordan du kan få kuttet ut et pent og perfekt hull i et kabinett! Jeg har tenkt til å kutte et hull i siden og på et toppen av mitt Chieftech kabinett for å sette inn 2 x Delta (120mm) og forhåpentligvis få optimal luft-kjøling, men mange sier det er vanskelig og nesten umulig å få til et pent hull. Har dere noen forslag? (kommer til å bråke noe inn i h******, men jeg har viftestyring med 2 channels som fungerer på følgende måte: 12V - 5V - OFF) :!: jepp, jeg vet at luft-kjøling er litt "oldstyle" og ikke funker like bra som vannkjøling, men 2000kr for et komplett vannkjølings-sett får vente til etter konf. Trenger hjelp ASAP! Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 1. Tegn hvor stort hullet skal være. 2. Kutt hullet med Dremel e.l. 3. Puss eventuelle hakk med pusser Lenke til kommentar
Patz Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Eller bruk en hullsag, og puss med fil / dremel. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 fil :!: eller drill med noe pussegreier Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Et alternativ er etsing. Ikke spør meg hvor du får tak i pulveret, men du 1) Klipper ut en kopi av det du skal etse, i papp eller annet. Legg over der du skal etse, og fest det fast. Du skal da ha dekket til det som ikke skal bort. 2) Påfør pulver, helst ikke over hele, men rundt kanten, der du vil at det skal etse bort, så du kan fjerne selve kabinett biten du vil ha bort. 3) Legg det hele i et kar eller på en plate, der etset kabinett-avfall kan renne ned uten å ødelegge noe. 4) Bruk den nødvendige katalysten til etse-mediumet. Det er i mange tilfeller nok med en sterk lyskilde, dersom etsepulveret reagerer på UV (det som kalles "høyfjells-pære".) En annet metode er varme, hårføner eller stekeovn. Her er en artikkel om det. Les nøye, og sjekk om den passer for deg. Artikkel Etsing er farlig, og burde ikke gjøres dersom du ikke har full pæiling på hva du holder på med. Endret 21. desember 2004 av Ulkesh Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Tror kanskje at han skal slite litt om man forsøker å etse hull i en kabinettplate, med den metoden! Jeg vil i alle fall fraråde det. Skal man lage et rundt hull, så er det best å bruke en passende hullsag. Skal det lages rektangulært, så bruk gjerne en stikksag som du støtter opp med en passende bordbit eller lignende, plassert i riktig avstand fra kanten på hullet du skal lage. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 en nibbler kan også brukes.. Ja, det er tungt, men det blir da helt perfekte hull.. Synd det er så få som selger slike lenger Lenke til kommentar
perstian Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Takk for alle forslagene Jeg sendte en mail til microplex.no og en ansatt sa at han også brukte nibbler tang. Noen som kan gi meg link? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 vet at både digitalimpuls.no og microplex.no hadde det før... Kan du sende en pm til meg hvis du finner ut hvem som har det? Jeg er på utkikk etter en jeg også Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hullsag eller nibler fås kjøpt her. http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.a...PM&IsCampaign=N Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 nibler funker sinnsykt dårlig til runde hull f.eks. viftehull, tro meg jeg har prøvd men det ble så håpløst at jeg måtte bruke blikkenslagertang eller no spnt no i stedet. hullsag må vel være det beste Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Flyttes fra Kabinetter til Overklokking-->Casemods Lenke til kommentar
perstian Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) thx admin Hvordan tror dere det er å bruke Clasohlson.no - Multiverktøy på å kutte hullet?(linken ble litt rar, men det er den til 249,-) Da blir det jo enkelt å bare slipe seg gjennom og man kan kjøpe til nye deler etter hvert som de gamle blir utslitt. Få høre hva dere tror Endret 22. desember 2004 av perstian Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Den er sikkert like bra som Dremel til 1/4 av prisen! Vurderer en slik selv. Endret 22. desember 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 De fra Clas Ohlson tåler ikke så veldig mye. Har brent opp motoren på to stykker nå. Men så lenge man ikke kutter for lenge om gangen og lar den kjøle seg ned litt fungerer den über. Lenke til kommentar
perstian Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Hvis du har brent opp motorene på 2 stk, hvorfor tenkte du ikke på det når du holdte på med den andre? Lærer du ikke av dine feil ? :!: Tror jeg skal kjøpe en i dag, men har ikke de delene som jeg skulle ha brukt (delta viftene osv). Men det er kjekt å ha verktøyene som jeg trenger liggende så slipper jeg å vente på det når delene har kommet Her er linkene til det jeg har tenkt til å kjøpe 2x Delta 120mm 2x beskyttende grill (safety reasons) 2x 4 svarte vifteskruer 2x vibrasjonsdempende pakninger (les på spesifikasjoner på delta viftene så skjønner dere hvorfor) Hva tror dere? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Du liker støy? 59dB på de viftene er heftige greier! Lenke til kommentar
perstian Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) jepp :!: men hvis du ser øverst så ser du at viftestyringen min (Zalman 6channels) har 2 channels som fungerer slik: 12V - 5V - OFF. Når jeg vil kjøle max så setter jeg på de 5kabinett viftene mine, CPU viften min (ThermalTake Volcano Xaser edition 11) på 50db eller noe sånt og de 2 delta viftene Edit: grooovy Endret 22. desember 2004 av perstian Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Hvis du har brent opp motorene på 2 stk, hvorfor tenkte du ikke på det når du holdte på med den andre?Lærer du ikke av dine feil ? :!: Neh. Pluss at jeg er en aggressiv powertool-bruker. Men jeg kan love deg at 2 stk Deltavifter ikke er noe du orker å ha på over lengre tid mens du oppholder deg i samme hus. Er likegreit å kjøpe noen billigere om du bare skal kjøre dem på 5v hele tiden... Har selv 8 stk Vantec Tornadovifter på den ene pc-en. De gir vel et ufrosvarlig høyt støynivå. Edit: Typo. Endret 22. desember 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 2 delta vifter kommer vel vertfall til å kjøle bra da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå