Joachim_F Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 EA er på vei til å kjøpe seg inn i den franske spillutgiveren Ubisoft. Er dette første steget på vei til et fullstendig oppkjøp? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ikke bra. EA har kommet med en del bra spill i det siste, men hvis de kjøper andre store leverandører, går vi mor et monopol. Ubisoft er en av mine store favoritter, det er ikke bra med få leverandører. Det er snart bare THQ, Take 2 og Vivendi som kan stagge for EA. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5. Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Neiiii! Hvem skal få stoppet EA? Hvem!? Om Ubi også forsvinner.. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Synd, synd. Ikke at jeg har noe i mot EA, men vil ikke at de skal kjøpe opp Ubi. Grunnen er et gammelt barndomsminne, gode gamle Rayman 2. Det er nok det spillet jeg har spilt som jeg har blitt mest glad i (ikke at det ligger foran Counter-Strike Source i dag, men jeg var virkelig glad i det for noen år siden), og det er fra Ubi Soft. Dessuten har de laget Splinter Cell, som står nærmere meg enn Medal of Honor, så hold dere unna Ubi Soft, EA! Lenke til kommentar
Döden Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Neiiii! Hvem skal få stoppet EA? Hvem!? Om Ubi også forsvinner.. Nintendo, Valve, Konami, ID og Microsoft. Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5. 1. EA eier ikke hele UBI foreløpig. 2. UBI lager ikke Far Cry. Synd for spillindustrien det EA gjør. Forundrer meg ikke om vi får en konsoll fra EA etter neste generasjons konsoller er sluppet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5. 1. EA eier ikke hele UBI foreløpig. 2. UBI lager ikke Far Cry. Jo, Ubisoft eier Far Cry navnet... etter det jeg har forstått. Dette er ikke bra, håper inderlig ikke at Ubisoft blir kjøpt opp i nær framtid, de lager jo så mange kvalitetstitler Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Synd, synd. Ikke at jeg har noe i mot EA, men vil ikke at de skal kjøpe opp Ubi. Grunnen er et gammelt barndomsminne, gode gamle Rayman 2. Det er nok det spillet jeg har spilt som jeg har blitt mest glad i (ikke at det ligger foran Counter-Strike Source i dag, men jeg var virkelig glad i det for noen år siden), og det er fra Ubi Soft. Dessuten har de laget Splinter Cell, som står nærmere meg enn Medal of Honor, så hold dere unna Ubi Soft, EA! :!: barndomsminne ja.. kaller du Rayman 2 for en gammel klassiker fra Ubisoft, da skulle du ha levd på den tiden når Rayman, det første kom. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5. 1. EA eier ikke hele UBI foreløpig. 2. UBI lager ikke Far Cry. Jo, Ubisoft eier Far Cry navnet... etter det jeg har forstått. stemmer det. ubi eiger navnet far cry, medan crytek eig resten. (på same måten som at eidos eig namnet cm, medan SI eig resten). Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Nei, det er ikke så positivt dette her. Men, og det er et svært viktig men her, det er slik markedsøkonomien er. Store bedrifter blir større, og kjøper opp mindre konkurrenter. De er konglomerater. Slik er det i alle markeder. Spillindustrien er ikke noe særtilfelle i så måte. Så lenge dere støtter friheten til å bruke penger på det dere vil, må dere også godta at store selskaper som MS og EA bruker sparepengene sine på det de vil. Dette er beinhard kapitalisme, og slik har det vært så lenge vi har hatt markedsøkonomi. For min del, så er dette greit så lenge det ikke dannes et monopol. Konkurranse må man ha. EA er fremdeles ganske langt unna å ha et monopol i markedet, selvom de dominerer toppen av salgslistene. Dersom dere ikke ønsker at EA skal få for mye makt i markedet, så slutt å kjøp produktene deres! Enkelt og greit. Når det er sagt, så kan jeg ikke fatte og begripe hvordan EA har blitt så store. Stort sett bare møl de lager uansett.. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5. 1. EA eier ikke hele UBI foreløpig. 2. UBI lager ikke Far Cry. Jo, Ubisoft eier Far Cry navnet... etter det jeg har forstått. stemmer det. ubi eiger navnet far cry, medan crytek eig resten. (på same måten som at eidos eig namnet cm, medan SI eig resten). Men så kan de bare lage et "Crappy" FPS spill og sette FarCry 2 eller 3 på det. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Skal vedde på at de kommer til å gi ut både Far Cry 2 -og 3 snart hvis de blir kjøpt opp.. Lenke til kommentar
Farnoy Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Verdt å nevne at det allerede i juli ble annonsert at Crytek samarbeider med EA om et nytt spillprosjekt. http://gamer.no/art.php?artikkelid=8967 Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ammagad!!! EA kan godt bli lagt ned for min del, why God!!!! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ammagad!!!EA kan godt bli lagt ned for min del, why God!!!! vist ea hadde blitt lagt ned hadde det ført til store konsekvenser for heile spel industrien. dei er tross alt ein av dei aller største utgiverar/utviklarane på spelmarkede, så hadde dei forsvunne hadde nok dette ført til eit tap for heile spel industrien. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Skjønner ikke at folk bryr seg, greit nok det er negativt, men alle hadde gjort det samme dersom de håva inn gryn som EA gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg