Aesop Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Heisann Elph, mye flotte bilder du har der. Jeg skal definitivt forsøke meg med blitz på sorte bakgrunner, til nå har jeg bare brukt sort for å ikke ha noen bakgrunn i det hele tatt. Du har mange flotte bilder Hvis man skal ha hvit bakgrunn er det viktig å ikke ha for skarpt lys på den. Om man liker det er vel kanskje smak og behag. De sorte bakgrunnene dine var imidlertid noe av det bedre jeg har sett Jeg har ikke forsøkt NeatImage til blurring ennå, har bare gratisversjonen og den tror jeg ikke fungerer som plugin i PhotoShop. Når det gjelder bruk av eget lag og justere opacity, så var det det jeg forsøkte å beskrive. Eneste forskjellen er evt at jeg bruker layer masks, og det er vel strengt tatt litt tungvindt fremfor å bruke et transparent lag og viskelær. (Fort gjort å legge seg til vaner gitt...) Chip2001: Nikon sine blitzer er fantastiske ja, men de sprenger ethvert budsjett. Jeg har forresten startet en ny tråd om dybdeskarphet på digitale kompaktkamera vs digitale spilrefleks: Dybdeskaphet, blenderåpning og sensorstørrelse Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Du må ikke bare se på bildekvaliteten. Den er mer enn god nok i de fleste tilfeller. Du bør heller sjekke om kameraet er treigt, med lang oppstartstid og utløseforsinkelse. Om det er budsjettet som avgjør, kan du kjøpe en brukt nikon D1 på foto.no for 3000,-. Objektiv: Sigmas billige 18-55 for 1200,-. Men det kommer jo an på bruksområdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå