friskies Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Er det ikke en lov om at de som hjelper til med spredning av warez kan få straff da? Eller har ikke det lovforslaget blitt godtatt enda? Lenke til kommentar
maze Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) R.I.P. Endret 20. desember 2004 av maze Lenke til kommentar
e321 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 det går bare en veg dette Lenke til kommentar
e321 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Er det ikke en lov om at de som hjelper til med spredning av warez kan få straff da? Eller har ikke det lovforslaget blitt godtatt enda? det er jo det om uploading... Men tror ikke det er noe lov om at du ikke kan linke til uploaderen... Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det jeg undrer på er hvordan artikkelforfatter kan være sikker på grunnen til Torrentbits.org's undergang. Det er ikke gitt ut noen offisiell melding (ei heller uoffisiel) som tilsier at eier la ned siden grunnet rettslige trusler. Jeg skal ikke si at jeg vet forfatter tar feil, bare lurer på hvordan han vet. Det er iallefall ingen av admins'ene på siden vedgår at dette er grunnen (tilsynelatende). Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Jeg tror ikke verken TB eller SN ble lagt ned på grunn av direkte press fra MPAA,det er nok mer snakk om klimaet rundt det hele nå, og at de tok føre var regelen i bruk. SN sa på hjemmesiden sin at de la ned p.g.a den vanskelige og store jobben det var blitt med å administrere denne siden. En annen ting er jo at folkene bak SN driver å utvikler sin egen Bittorrent protokoll for tiden som bygger på en de-sentralisert tracker løsning (alle fildelere vil også dele på å kjøre trackere, etter som jeg forstår det) så de kommer nok snart tilbake skal man se Endret 21. desember 2004 av HamiltonII Lenke til kommentar
jokki Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det er ikke lov til å legge ut linker til torrentfiler eller til sider som har torrentfiler. Så hvis du ikke har veldig lyst på en advarsel rikky så anbefaler jeg deg til å la være . En ting de fleste ser til å glemme er at ikke er en tacker. Det var kun ett bindeledd mellom mange trackere. Alle torrentfilene du fikk i fra vil du finne andre plasser. Så vist jeg legger ut en link til f.eks en Distro som ligger ut som .torrent, så er ikke det lov? Er ikke det å skjære alle over en kam? Ingen regel uten untak er det vel noe som heter og her er untaket lovlig material. Lovlig material er for det meste linux distro-er og anime, hva som blir kategorisert som lovlig og ulovelig på dette forumet er nesten sunn fornuft. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Torrentbits la ned pga personlige årsaker, dette er ihvertfall den offisielle grunnen. Dvs ingenting med saksøking å gjøre. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Fildeling er umuligt å stoppe :-) Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Torrentbits la ned pga personlige årsaker, dette er ihvertfall den offisielle grunnen. Dvs ingenting med saksøking å gjøre. Veldig rart at og Torrentbits ble lagt ned samtidig den 19.Des Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det jeg undrer på er hvordan artikkelforfatter kan være sikker på grunnen til Torrentbits.org's undergang. Det er ikke gitt ut noen offisiell melding (ei heller uoffisiel) som tilsier at eier la ned siden grunnet rettslige trusler. Jeg skal ikke si at jeg vet forfatter tar feil, bare lurer på hvordan han vet. Det er iallefall ingen av admins'ene på siden vedgår at dette er grunnen (tilsynelatende). Flere sider ble lagt ned på akkurat samme dag.... Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det er nok indirekte press som gjør det,både youceff og finreactor ble you raidet av politi,ingen meldinger om noe lignende fra de andre sidene. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Den eneste siden som skal ha blitt direkte stengt ned av RIAA/MPAA tror jeg er den finske siden(e). At de ble stengt ned kan ha vært en moment som har vært med på å påvirke avgjørelsen, men det var ikke bare derfor TB stengte. Dette er bare spekulasjoner men en ting som er viktig og det er at SN IKKE ble stengt av RIAA/MPAA. En god artikkel om det kan leses her Siterer litt tekst fra sloncek som var Administratoren til SN " SN was more like a hobby that took most of my free time away. And now with current situation, there’s too much pressure and I don’t have the time for it." Considering that administrators of smaller, although no less significant, communities such as ShareConnector were actually arrested, Sloncek decided to take SN off line voluntarily. This will allow him and his fellow administrative staff to concentrate on other projects without worry of prosecution. Og De andre prosjektene medarbeiderene kunne forsette på er nok i all hovedsak eXeem som du kan lese mer om her Lenke til kommentar
e321 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) men som dere husker... Napster ble nedlagt, kazaa spratt opp. Hvor mange kazaa lignende programmer er det nå? 100? Det kommer sikkert en p2p client som du bare søker gjennom .torrent filer med, da slipper du alle disse sidene. *genial ide * både youceff og finreactor ble you raidet av politi Ble youceff raidet av politi Hva tar de folkene for da? parkerings bøter eller.... Endret 23. desember 2004 av e321 Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Tror nok BitTorrent har kjent presset fra usa og andre land en stund nå: Finsk politi stormet i går lokalene til et nettsted som fungerte som distributør og søkemotor for fildelingsnettverket BitTorrent. Filmindustrien bestemte seg for å ta opp kampen mot det populære BitTorrent-nettverket. Nå har to av de viktigste BitTorrent-nettstedene tatt kvelden. Nettsiden .org har skapt problemer for kanadiske nettbrukere. Nå blir brukerne advart om at tilgangen til siden kan forsvinne. så er nok mere enn personlige årsaker Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Skjønner egentlig ikke helt hva du mener med det innlegget ditt her. Du summerer opp www.vg.no for å si det sånn...evt siterer de, dette ligner helt på en artikkel jeg har lest.. Om du leser hva vi har skrevet og diskutert, så finner du kanskje ut at ja, 2 finnske nettsteder har blitt raidet. Men de to store nettsidene ble IKKE lagt ned pga press fra amerikanske selskaper osv. VG, dagbladet og andre norske medier har generellt lite peiling på akkurat ting som dette. Så god ide er å sjekke artiklene som blant annet er linket til i denne tråden. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Skjønner egentlig ikke helt hva du mener med det innlegget ditt her. Du summerer opp www.vg.no for å si det sånn...evt siterer de, dette ligner helt på en artikkel jeg har lest.. Om du leser hva vi har skrevet og diskutert, så finner du kanskje ut at ja, 2 finnske nettsteder har blitt raidet. Men de to store nettsidene ble IKKE lagt ned pga press fra amerikanske selskaper osv. VG, dagbladet og andre norske medier har generellt lite peiling på akkurat ting som dette. Så god ide er å sjekke artiklene som blant annet er linket til i denne tråden. hva diskutere vi: To av de desidert største nettstedene for spredningen av BitTorrent-filer har stengt dørene i dag. Både og TorrentBits har gitt etter for press fra filmindustrien Hva er feil med mitt innlegg da ? BitTorrent har også hatt stor press fra usa,men dette kan jo ikke du vite siden du allerede har sakt at det er personlige grunner og ikke leser aviser og følger med. ps:dette er ikke fra vg.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Det står i artikkelen på programmer.no ja, men artikkelen er feil. Det har også flere av programmer.no sine folk kommentert i denne tråden. Og jo, jeg leser aviser. Og det står nøyaktig det samme i alle sammen, så og si direkte tatt fra en eller annen engelsk nyhetsside på nett. Men grunnen som er gitt av de som faktisk drev stedene..ja de er noen helt andre. Og de som driver, de stoler jeg faktisk mer på enn jeg gjør på vg og co når det gjelder slikt. Endret 24. desember 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå