kilbotn Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Bruker studio dv 9. har en 2,5 ghz prosessor og 768 ram, egen 200 gigg til redigeringa. Plages med at renderinga går utrolig sakte, flere timer på noen få minutter. Har kobla til videospiller til skjermkortet. syntes også at det er litt støy i bildet. Målet var å få brent det over til dvd. Har kopiert inn i mpeg format dvd kompitabel, ca 5 gigg på ei fil. Er det noen som har gode råd? Lenke til kommentar
nixon Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Bruk et DV-kamera m analog video inn til å digitalisere fra den analoge kilde. Bedre enn det blir det vel ikke? Så kan du jobbe videre med de digitale klippene... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Nixon har rett. Det kan nok komme andre bra forslag, men ingen av dem er så enkle og sikre som å digitalisere på DV-spilleren. Et bra alternativ som jeg bruker er en DVD-opptaker som jeg har i stua. Likevel er det litt arbeid når DVD-filmen skal tilbakekodes for bruk i videoredigeringsprogrammet. Jeg har også analog video inn på PC'en, men ble aldri fortrolig med metoden og synes jeg mistet kvalitet. Endret 20. desember 2004 av Dykkern Lenke til kommentar
kilbotn Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Enn den lange tiden renderingen tar? Skal vel ikke være slik? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Enn den lange tiden renderingen tar? Skal vel ikke være slik? Jo - det kan ta utrolig tid.... Sorry. Raskere med Nixons metode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå