Gå til innhold

Hvilket Webhotel skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

(Beklager visst jeg poster feil, men hadde ikke helt peiling hvor jeg skulle poste dette innlegget)

Meg og en venn skal kjøpe en skikkelig server og ha dvs. av hjemmesidene våres på! Så jeg lurer på hvilket webhotel dere annbefaler!

Vi har ikke mange krav!

1. At det er billig

2. Trenger ikkje mye plass, nok til å ha et skikkelig forum på.

3. Vi skal bestille får 3 år, men at det er mulig å kanslerere greien når som helst

4. At regningen ikke kommer med en gang, for da blir det faktisk litt dyrt, det må komme over perioder!

Så hva annbefaler dere oss???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha et skikkerlig forum der, må du ha god oppetid. Derfor må du styre unna b-one og Starthotel/Web 10.

Sybsys fyller alle kravene dine. Kvalitetshost.

Den var ikke mye å skryte av. Stive priser, kan ikke ha så mange mysql databaser som man vil, noe som er dumt siden han snakker om å ha et forum. Da er sikkert aktuelt senere å opprette flere mysql databaser for annet bruk.

Lenke til kommentar
Den var ikke mye å skryte av.

Tenk igjennom hva du sier, før du sier det.

Det flere faktorer enn pris og antall mysql-databaser som teller inn. F.eks. så er dem fantastiske på support. De svarer til og med på søndager. De drifter sine egne servere... de leier altså ikke fra USA og serverene står i Norge. Dette gir bedre responstid.

Om man skulle trenge flere MySQL-databaser så kan man kjøpe en dyrere "pakke". Her får man 5.

Jeg bruker Starthotel.dk.. 7kr måneden... oppetiden, supporten er deretter.

Om man har planer om å ha et forum oppe i 3 år, så trenger man en seriøs tilbyder, og ikke en som Starthotel.

Om man nevner for subsys at dere har planer om å være kunde i 3 år, så kanskje dere får forhandlet litt på pris.

Lykke til

Lenke til kommentar
(Beklager visst jeg poster feil, men hadde ikke helt peiling hvor jeg skulle poste dette innlegget)

Meg og en venn skal kjøpe en skikkelig server og ha dvs. av hjemmesidene våres på! Så jeg lurer på hvilket webhotel dere annbefaler!

Vi har ikke mange krav!

1. At det er billig

2. Trenger ikkje mye plass, nok til å ha et skikkelig forum på.

3. Vi skal bestille får 3 år, men at det er mulig å kanslerere greien når som helst

4. At regningen ikke kommer med en gang, for da blir det faktisk litt dyrt, det må komme over perioder!

Så hva annbefaler dere oss???

Star Dialog har god oppetid, servere i norge, er billige og har ingen bindingstid.

Anbefales!

Lenke til kommentar
http://tjc.no/ Har bra priser. Tror jeg skal velge de neste gang.

Er det ikke de som er kjempe treige og er i USA?

Det står Sarpsborg på websiden deres

Tør jeg spør hvor du lærte å lese..? Evt om geografikunnskapene kanskje ikke er på topp..?

Litt teknisk om serverparken vår:

Vi leier servere plassert i Atlanta, USA. I et toppmoderne senter med en oppetidsgaranti på 99,999%. Redudante nett i alle ender. Flere eksterne strømnett, flere interne strømnett med UPS og agregatdrift, totalt seks stk gigabit backbone for internett tilknytning og 100% redudant lokalnett. Tidligvarslingsanlegg for branndeteksjon 24 timer vaktsystem. 24/7/365 on-site teknisk personell for serverovervåkning og sikkerhet.

Vi anmoder alle våre kunder om å ta backup av alle data, da diskkrasj kan dessverre forekomme selv med alle mulig foranstaltninger.

Lenke til kommentar

Er det ikke de som er kjempe treige og er i USA?

Det står Sarpsborg på websiden deres

Tør jeg spør hvor du lærte å lese..? Evt om geografikunnskapene kanskje ikke er på topp..?

Litt teknisk om serverparken vår:

Vi leier servere plassert i Atlanta, USA. I et toppmoderne senter med en oppetidsgaranti på 99,999%. Redudante nett i alle ender. Flere eksterne strømnett, flere interne strømnett med UPS og agregatdrift, totalt seks stk gigabit backbone for internett tilknytning og 100% redudant lokalnett. Tidligvarslingsanlegg for branndeteksjon 24 timer vaktsystem. 24/7/365 on-site teknisk personell for serverovervåkning og sikkerhet.

Vi anmoder alle våre kunder om å ta backup av alle data, da diskkrasj kan dessverre forekomme selv med alle mulig foranstaltninger.

Takk Marvil :thumbup:

Men jeg mener det var snakk om de i en annen post om at de var så trege?

Lenke til kommentar
Hva med Cliche?? Noen som har noen erfaringer med dem?

Jeg har nettopp blitt kunde her. Valgte dem fordi de var så billige, men har for å være ærlig ingen anelse som de har mye nedetid på servere osv. De var raske til å svare på tlf, det er jo iallefall positivt. Ellers har de støtte for php, som jeg ettehvert har planer om å lære meg.

Skal gi tilbakemelding når jeg har brukt dem en stund. Særlig hvis de ikke klarer å levere varene sine, kommer det sikkert et frustrasjons-innlegg her!

Lenke til kommentar

Et lite tips til de som er på jakt etter ny host og har nettopp lært om "noe" som heter ping. Har sett at det er en del på webdesigner delen av forumet som mener at ping er det viktigste.

Dette er litt feil og litt riktig. Det er riktig i den forstand at det kan gi en indikasjon, men det er ikke noe godt mål på hastighet. Uten å bli for teknisk så kan man si at ping blir et problem dersom man f.eks. har veldig veldig mange små bilder på siden. Kun dersom man driver en egen gameserver så er ping viktig.

Ved å velge en host i USA så blir siden litt tregere, men som regel ikke mye. Kvaliteten på tjenestene og servicen er meget ofte meget god og mange tilbyr også live support 24/7 selv om man bare har en konto for noen få $.

Problemet med billighoster i Norge eller skandinavia er at de ofte har treg support, eller veldig enkel support. Er det et litt mer avansert spørsmål tar det ofte lang tid før man får svar. Et annet problem er linjene. Norske hoster baserer seg ofte på en linjetilbyder. Skal man ha en host i nærheten kan det være lurt å kikke på de som har servere i et hostsenter i enten England eller Tyskland.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet tjc.no et halvt års tid og er svært fornøyd. Har ikke hatt noe nedetid, og supporten er upåklagelig.

Serverne ligger i riktignok i USA, og lastingen er som ???????? sier noe tregere enn hvis de hadde vært i Norge. Men for mitt bruk gjør det absolutt ingenting :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...