Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Local area connection i xp to ganger.

Anbefalte innlegg

Urgh!!

Jeg ommøblerte litt i pci slottene mine idag og flyttet nettverkskortet til en annen slot.

Når jeg startet pc'n igjen laget xp en ny tilkobling kalt "Local Area Connection 2"

Når jeg skulle legge inn fast ip på denne, kunne xp fortelle at denne ip adressen allerede var lagt inn på Local Area Connection 1, men at denne er skjult fordi den ikke er tilstede fysisk i maskinen.

Noen som har forslag til hcordan man får denne synlig slik at jeg kan rydde opp i rotet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-05 10:07, tom^ skrev:

Sett NIC'et der det opprinnelig stod.

Fyr opp windows.

Fjern kortet.

Skru av

Sett kortet på den nye plassen.

Fyr igang

Så skal det være iorden :smile:

Mvh

Tom Erik Hattrem

Takk for tipset, men er det ikke litt risikabelt å plukke ut pci kort mens maskinen enda står på?

Det må da være en metode som gjør at man kan avinstallere alle "Local Area Connections" og installere nic'et på nytt?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 17:53, tom^ skrev:

Hei igjen

Du må jo såklart skru av maskinen før du fjerner kortet . :smile:

Spørs hvor glad den blir hvis du "hot-swapper" det :smile:

Mvh

Tom Erik Hattrem

Hei, og takk for oppfølging. Jeg forsøkte "trikset, men da kom xp med en tredje connection. Det er ikke sikkert jeg hadde satt kortet i den riktige gamle slotten, for jeg kan nemlig ikke huske nøyaktig hvilken slot dette var. Kabinettet mitt er stappfult av kort og disker, slik at å sjonglere med alle muligheter er veldig tungvindt.

Er det virkelig ingen mulighet for å starte med blanke ark (bortsett fra formattering)?

Lenke til kommentar

Det er det som er noe av problemet, jeg kan ikke slette de, fordi de er skjulte...

Windows forteller dette fordi jeg har flyttet kortet.

Hadde det bare vært en metode å slette dette på uten å fysisk ommøblere i pci slottene tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...