ludolf Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Urgh!! Jeg ommøblerte litt i pci slottene mine idag og flyttet nettverkskortet til en annen slot. Når jeg startet pc'n igjen laget xp en ny tilkobling kalt "Local Area Connection 2" Når jeg skulle legge inn fast ip på denne, kunne xp fortelle at denne ip adressen allerede var lagt inn på Local Area Connection 1, men at denne er skjult fordi den ikke er tilstede fysisk i maskinen. Noen som har forslag til hcordan man får denne synlig slik at jeg kan rydde opp i rotet? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Sett NIC'et der det opprinnelig stod. Fyr opp windows. Fjern kortet. Skru av Sett kortet på den nye plassen. Fyr igang Så skal det være iorden :smile: Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 10:07, tom^ skrev:Sett NIC'et der det opprinnelig stod.Fyr opp windows.Fjern kortet.Skru avSett kortet på den nye plassen.Fyr igangSå skal det være iorden :smile:MvhTom Erik Hattrem Takk for tipset, men er det ikke litt risikabelt å plukke ut pci kort mens maskinen enda står på? Det må da være en metode som gjør at man kan avinstallere alle "Local Area Connections" og installere nic'et på nytt? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei igjen Du må jo såklart skru av maskinen før du fjerner kortet . :smile: Spørs hvor glad den blir hvis du "hot-swapper" det :smile: Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 17:53, tom^ skrev:Hei igjenDu må jo såklart skru av maskinen før du fjerner kortet . :smile:Spørs hvor glad den blir hvis du "hot-swapper" det :smile:MvhTom Erik Hattrem Hei, og takk for oppfølging. Jeg forsøkte "trikset, men da kom xp med en tredje connection. Det er ikke sikkert jeg hadde satt kortet i den riktige gamle slotten, for jeg kan nemlig ikke huske nøyaktig hvilken slot dette var. Kabinettet mitt er stappfult av kort og disker, slik at å sjonglere med alle muligheter er veldig tungvindt. Er det virkelig ingen mulighet for å starte med blanke ark (bortsett fra formattering)? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Forsøk å slette alle LAN ene. Add en ny, se om det hjelper (mulig du må reboote?) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Det er vel da bare å trykke på den gamle LAN-connectionen din og slette den? Har gjort samme som deg tidligere og d var løsningen. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 antaglivis er det flere utgaver av det samme kortet som henger igjen i device-manger'n; prøv å slette alt; reboote, og automatisk installere det "nye" kortet.... Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Det er det som er noe av problemet, jeg kan ikke slette de, fordi de er skjulte... Windows forteller dette fordi jeg har flyttet kortet. Hadde det bare vært en metode å slette dette på uten å fysisk ommøblere i pci slottene tro? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Gå i devicemanager og fjærm adaptere og kjør en reboot. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Fjern nettverksskortet og start opp i sikkerhetsmodus. Der skal du nå nesten uansett få fjernet det. Lenke til kommentar
kolibra Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Er det ingen form for nettverkstilkobling på hovedkortet da... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 17:15, kolibra skrev:Er det ingen form for nettverkstilkobling på hovedkortet da... Ikke alle hovedkort har det. Stort sett bare litt sånn "jalla-hovedkort" som har innebygged lyd, grafikk og nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå