audun1 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hei der. Jeg har et problem angående yum oppdateringen. Jeg kan skrive f.eks. yum update samba eller noe annet men får bare besked om at yum ikke finner noen pakker eller komando. Noen forslag? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 yum update: Oppdaterer systemet. Denne kommandoen vil sjekke om der finnes nyere versjoner av installerte pakker tilgjengelig for å så laste ned og installere disse. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 enten finner den ikke pakker ellers er det ingen kommando . Du bruker Mandrake Right??. Prøv urpmi install yum vist det ikke er en kommando. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 jeg bruker fedora core 3. Jeg prøvde yum install proftpd men ingen ting virker. På fedora core 2 virket f.eks den komandone. finnes det kansje en oppdatering til noe alla dette. P.S Noen som hvet om et gratis program til fedora som strimer mp3 på internettet. På windows server 2003 var det vindows medie server tror jeg hehe Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 jeg bruker fedora core 3. Jeg prøvde yum install proftpd men ingen ting virker. På fedora core 2 virket f.eks den komandone. finnes det kansje en oppdatering til noe alla dette. Vil anbefalle at du bruker apt-get også. Gå her og last ned rpm: http://apt.freshrpms.net/ etter at du har installert rpm-en: apt-get update Hvis du vil ha et GUI til apt-get: apt-get install synaptic synaptic Som du kanskje har forstått er kommandoen for å installere pakker i apt-get i konsollet: apt-get install pakkenavn , hvis du foretrekker det uten GUI. proftpd er garantert med i apt-get fra freshrpms . Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 ok skal teste den. Takk Så meget Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Anbefaler deg å legge til Freshrpms-serveren i APT/YUM configen din. Da får du tilgang til en hel haug med programmer som ikke er inkludert i main Fedora-pakken. http://freshrpms.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå