saboi Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 ehh. og du tror ikke spillmotoren er laget med c++? og kan du si meg hvilke spill som blander ogl og dx? jeg mener, enten velger du ogl fordi du vil at spillet skal funke på andre plattformer enn windows, eller så bruker du dx hele veien fordi da får du bedre grafikk og driter i de som ikke har windows. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Direct* består av flere ting enn grafikk, og det er vel disse delene John B refererte til. Har en bok her der de gjør det på denne måten, altså bruker OpenGL til grafikk og Direct* til andre ting. Hvis man vil ha full platformuavhengighet finnes det biblioteker som tar seg av disse andre tingene også (altså ikke grafikk-delen). OpenAL brukes f.eks. i Unreal Tournament 2004 (som da altså kjøres native under både Windows og Linux). Endret 29. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
saboi Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 jeg er klar over det. jeg bare lurer på hvem som vil bruke ogl til grafikk og dx til nettverk, input osv. da blir det ikke plattformuavhengig og du får dårligere grafikk enn hvis du hadde brukt d3d. derfor tror jeg ikke det er noen som blander. enten velger du ogl for plattformuavhengighet eller dx for best resultat på windows. Lenke til kommentar
John B Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 saboi: tro det eller ei, men leste det nå i en artikkel forleden dag at det faktisk kunne lønne seg. OpenGl har jo noen ting som er ++ iforhold til Direct3D, nøyaktig hva dette er skal ikke jeg gå inn på :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå