gullf1sk Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hva foretrekker du? CRT eller LCD? Og hvorfor? Personelig så foretrekker jeg CRT. LCD utgår på spill:P Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Digger LCD jeg, etter at jeg fikk ny maskin i forrige uke. Funker fint i spill også. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 CRT var noe jeg brukte på 90-tallet. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Inntil videre vil CRT være klart bedre enn LCD på bildeklarhet, i forhold til pris. Hvis man derimot ikke har noe imot å betale oppmot 4k for en skjerm er LCD et klart valg. Personlig er jeg en CRTmann til LCD blir billig nok til å være allemannseie. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Kommer til å bruke CRT helt til LCD blir like bra som CRT på spill. Jeg takler bare ikke LCD i spill.. Tilogmed de beste modellene blir jalla å spelle på :§ Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Kommer til å bruke CRT helt til LCD blir like bra som CRT på spill. Jeg takler bare ikke LCD i spill.. Tilogmed de beste modellene blir jalla å spelle på :§ Deg om det. Personlig synes jeg det er mer behagelig å spille på en god LCD-skjerm. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Kommer til å bruke CRT helt til LCD blir like bra som CRT på spill. Jeg takler bare ikke LCD i spill.. Tilogmed de beste modellene blir jalla å spelle på :§ Spørs jo litt hvilke skjermer du har prøvd i spill, da. Hvile har du prøvd? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 CRT. Fullstendig overlegne når det kommer til fargegjengivelse og sortgjengivelse. Andre positive ting er oppdatering (null etterslep) og pris. Det eneste grunnlaget jeg kan se for å kjøpe seg en LCD må være plass og design (samt at man aldri vil ha problemer med geometri). Jeg kjøper ikke LCD før det har blitt både billigere og bedre en CRT (ytelse er alt, skjermene kunne vært dobbelt så tunge og 1 meter "dype" for min del). Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Lcd. Den tar mindre plass. Bedre design. Den er flimmerfri. Mer miljøvennlig, bruker mye mindre strøm enn CRT-skjermer. Bedre i dagslys enn CRT-skjermer. Et krystallklart bilde med mye bedre skarphet enn på CRT. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Foretrekker LCD. Se zeflers innlegg for begrunnelse. Det er forresten mye bedre for øynene ved mye bruk (jeg sitter foran PC sånn ca hele tiden mens jeg er våken). Endret 20. desember 2004 av darkness| Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Den er flimmerfri. Et krystallklart bilde med mye bedre skarphet enn på CRT. Akkurat som om en moderne CRT ikke er "flimmerfri". "Mye bedre skarphet enn på CRT" kan også diskuteres... har du prøvd noen high-end CRT'er? Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Bruker LCD, hovedsaklig fordi jeg ennå ikke har sett en CRT med like godt bilde som LCD-ene mine (Eizo L568). Spessielt skarpheten er totalt overleggen alt jeg har sett av CRT. Det er og en del andre fordeler med LCD, spessielt det at den ikke kan flimre og mindre 'stråling'. Jeg har dog aldri hatt en skikkelig highend CRT, men det hadde kosta meg ~2 ganger prisen for LCD skjermen så det er uaktuelt. Endret 20. desember 2004 av haakoo Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 har du prøvd noen high-end CRT'er? ..og så er vi oppe i en høy prisklasse igjen.. Jeg for min del, foretrekker LCD. Se på zeflers post sier jeg og Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 CRT. Fullstendig overlegne når det kommer til fargegjengivelse og sortgjengivelse. Andre positive ting er oppdatering (null etterslep) og pris. Det eneste grunnlaget jeg kan se for å kjøpe seg en LCD må være plass og design (samt at man aldri vil ha problemer med geometri). Jeg kjøper ikke LCD før det har blitt både billigere og bedre en CRT (ytelse er alt, skjermene kunne vært dobbelt så tunge og 1 meter "dype" for min del). Slutt å poste dårlige myter fra 90-tallet... K Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 LCD, definitivt. Kjøpte meg ein NEC 1770nx no, og den er overlegen min gamle Hyundai IQ F910 på alle områder, til og med i spel. (Foreløpig, har ikkje spelt så mykje, men hittil imponerer den.) Ellers: Sjå inlegget til zefler. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Hvordan er de i raske FPS spill? sånn som Quake World og Quake 3.. CS osv gjelder liksom ikke, ikkeno hastighet i de spilla der. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 CRT. Fullstendig overlegne når det kommer til fargegjengivelse og sortgjengivelse. Andre positive ting er oppdatering (null etterslep) og pris. Det eneste grunnlaget jeg kan se for å kjøpe seg en LCD må være plass og design (samt at man aldri vil ha problemer med geometri). Jeg kjøper ikke LCD før det har blitt både billigere og bedre en CRT (ytelse er alt, skjermene kunne vært dobbelt så tunge og 1 meter "dype" for min del). Slutt å poste dårlige myter fra 90-tallet... K Propagandaen fungerer på sauene ser jeg... Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 <3 crt Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) CR Hvaforno' ? Gått over til LCD de siste årene. Har selv en LaCie Photon 20" og jeg må si at bildet er knall. Etterslep i spill eksisterer ikke. So far har jeg hvertfall ikke opplevd det. En 20" CRT må du jo bygge ut kontoret for å få plass til og Med riktig kalibrering vil vel svart/svart verdiene o.l. være fine? Prisen drar jo ned litt ja, men det koster å være kar. Ta en tur i banken neste gang du skal kjøpe skjerm Skal ha en LaCie til i begynnelsen av Mars. Da snakker vi rigg. Endret 20. desember 2004 av Martin A Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Fargegjengivelse; Du får det du betaler for, det finnes LCD som stiller f.eks LaCie sine CRT i skyggen, og det er en av markedets beste CRT. Men disse LCD skjermene koster mye, men både Eizo, LaCie og Apple har LCD skjermer som har kommet bedre ut enn LaCie electronIVBlue 22 i tester, dette er da tester utført med tanke på bruk til foto, grafikk, førtrykk etc. Men prismessig er CRT best... Den ulitmate skjerm om man er veldig opptatt av farger er proffskjermen (LCD) Eizo nylig kom med, denne skjermen gjengir hele AdobeRGB fargerom. og det er ganske rått, dagens skjermer bruker sRGB som dreper mye farge. Eizo ColoeEdge CG220 Her er en sammenligning av profilene; sRGB er i farger AdobeRGB er i hvitt Endret 20. desember 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå