Gå til innhold

Hvordan slå av ekstern harddisk.

Anbefalte innlegg

Har en seagate 80 gb disk i dette kabinettet http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36466. Har tidligere hatt en IBM 80 gb disk i samme kabinettet som plutselig begynte å lage forferdelige lyder før den tok kvelden.

Vil harddisken ta skade av at jeg bare skrur av strømmen på kabinettet eller må jeg ta en "trygg fjerning av .." i XP før jeg skrur den av?

Litt skummelt å bare skru den av siden jeg hører at disken går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være noe risikabelt om disken står og skriver data, og man plutselig kutter strømmen.

Det måtte isåfall være hvis man var sikker på at den ikke sto og arbeidet, ingen programmer som var knyttet til den eller noe. Men man kan jo aldri være sikker.

Det beste når det gjelder harddisker, er nok å fjerne de trygt fra oppgavelinja.

En USB-penn derimot.... bare å nappe ut :p

Lenke til kommentar
Det kan være noe risikabelt om disken står og skriver data, og man plutselig kutter strømmen.

Det måtte isåfall være hvis man var sikker på at den ikke sto og arbeidet, ingen programmer som var knyttet til den eller noe. Men man kan jo aldri være sikker.

Det beste når det gjelder harddisker, er nok å fjerne de trygt fra oppgavelinja.

En USB-penn derimot.... bare å nappe ut :p

Du burde virkelig ta Trygg fjerning av maskinvare-tingen på usb-pinner og. Det har jeg smertelig erfart..

Men, du trenger bare å bruke den hvis skrive-buffering er aktivert, though..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...