Gå til innhold

Program til musikkredigering

dark|dog

Anbefalte innlegg

Ja, dette temaet har kanskje vært oppe før men jeg trenger altså et program der jeg kan redigere lydfiler i alle formater. Det hadde også vært høvelig å fritt kunne konvertere filtype, encoding og bitrate på filene i samme program. Ønsker også et program hvor man kan lage kule "jingles" for radiokanaler, reklameinnslag, samt. kule lydeffekter.

Noen som vet hva jeg bør kikke etter da?

Har en XP2800+ med 1024 MB DDR PC3200 ram og et integrert lydkort i hovedkortet. Burde vel være greit nok for å holde på med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cubase? Cubasis?

tror det blir cool edit da. har akkurat skaffe meg en encoder for broadcasting på nett. ska prøve på et lite radioprosjekt! blir sikkert ganske kult etterhvert. eneste er et kjøreplanprogram man burde kunne skaffet seg. det er jo helt sinnsykt at man må ha dolong eller hva i pokker det heter, i serielporten for å bruke slike kjøreplanprogrammer. noen som vet om noe slikt finnes freeware? litt kjipt å måtte bruke windows mediaplayer, playlist. er ikke så mange fete funksjoner der da. håper det er noen som har tips!

Lenke til kommentar
SHOUTcast kombinert med Winamp :thumbup:

Slik jeg har forstått det er funksjonen til SHOUTcast kun å "caste" / streame lyden opp mot nettet slik at andre kan streame den på sin pc. Da lurer jeg på om man kan programmere winamp til å starte "sendeplanen" / playlisten til et gitt klokkeslett? Er det noen som får til dette? Bruker Winamp Ver. 5.07 Full. Har SoundManager på jobben. Hadde vært en drøm å kunne bruke til lek og morro ;) men jeg har ikke tatt meg råd til å kjøpe lisens til denne bare for bruk til et lite prøveprosjekt. SoundManager er seriøst bra.

Er det innebygd "Mixer" i cooledit PRO slik at jeg kan prate og ha litt musikk i bakrunden og fade fram og tilbake, samt bestemme hva som skal komme på TAPE som f.eks samtaler over SKYPE o.l ?

By the way: Hvordan vet jeg HVORDAN jeg skal finne det jeg selv broadcaster? Det står jo absolutt ingen steder. Hmmm...

Takknemlig for svar

Endret av unge johansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...