dark|dog Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ja, dette temaet har kanskje vært oppe før men jeg trenger altså et program der jeg kan redigere lydfiler i alle formater. Det hadde også vært høvelig å fritt kunne konvertere filtype, encoding og bitrate på filene i samme program. Ønsker også et program hvor man kan lage kule "jingles" for radiokanaler, reklameinnslag, samt. kule lydeffekter. Noen som vet hva jeg bør kikke etter da? Har en XP2800+ med 1024 MB DDR PC3200 ram og et integrert lydkort i hovedkortet. Burde vel være greit nok for å holde på med dette. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Sony Sound Forge? Men det koster penger, er ikke sikker på hvor mye. Kirikiri Lenke til kommentar
larsli Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Steinberg Wavelab eller Adobe Audition (gamle Cool Edit Pro). Et billigere alternativ er Goldwave. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Cubase? Cubasis? Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Cubase? Cubasis? tror det blir cool edit da. har akkurat skaffe meg en encoder for broadcasting på nett. ska prøve på et lite radioprosjekt! blir sikkert ganske kult etterhvert. eneste er et kjøreplanprogram man burde kunne skaffet seg. det er jo helt sinnsykt at man må ha dolong eller hva i pokker det heter, i serielporten for å bruke slike kjøreplanprogrammer. noen som vet om noe slikt finnes freeware? litt kjipt å måtte bruke windows mediaplayer, playlist. er ikke så mange fete funksjoner der da. håper det er noen som har tips! Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 acid! Yepp, Sony ACID Music Studio 5.0 er vel det beste jeg har prøvd til lydredigering. Vet ikke hvordan dette problemer står i forhold til lydkomponering, men jeg tviler på at det er det programmet egner seg mest for. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 lage radiokanal?? hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) SHOUTcast kombinert med Winamp Endret 20. desember 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Faren min hadde et kjempe bra (gratis) wave studio, men jeg husker ikke hva det heter, jeg skal spørre han. Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) SHOUTcast kombinert med Winamp Slik jeg har forstått det er funksjonen til SHOUTcast kun å "caste" / streame lyden opp mot nettet slik at andre kan streame den på sin pc. Da lurer jeg på om man kan programmere winamp til å starte "sendeplanen" / playlisten til et gitt klokkeslett? Er det noen som får til dette? Bruker Winamp Ver. 5.07 Full. Har SoundManager på jobben. Hadde vært en drøm å kunne bruke til lek og morro men jeg har ikke tatt meg råd til å kjøpe lisens til denne bare for bruk til et lite prøveprosjekt. SoundManager er seriøst bra. Er det innebygd "Mixer" i cooledit PRO slik at jeg kan prate og ha litt musikk i bakrunden og fade fram og tilbake, samt bestemme hva som skal komme på TAPE som f.eks samtaler over SKYPE o.l ? By the way: Hvordan vet jeg HVORDAN jeg skal finne det jeg selv broadcaster? Det står jo absolutt ingen steder. Hmmm... Takknemlig for svar Endret 21. desember 2004 av unge johansen Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Husk: dette er kun nettradio, ikke noe man kan finne via vrekvens på radioen i stua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå