wil Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 på lørdags morgen kjørte jeg på posten for å hente mitt nye tower. et Noise Control Midi tower. var ganske så fornøyd. så jeg fikk kabinette i huset og åpna det. alt så veldig fint ut inni der begynner å ta ut komponenter fra mitt stygge Fujistsu Siemens tower og legger dem på bordet. ja da også både dvd romen og dvd brenneren min. så begynte jeg å sette inn komponentene i mitt nye tower igjen. hovedkort. ram, PSU osv. så ble det først problemer med harddiskene for jeg hadde satt dem feil. har 1x120 GB Seagate og 1x120 Werstern. måtte bytte plass på harddiskene. sånn at Western stod øverst og Seagaten nederst. dette fant jeg da ikke ut før Søndagsmorgen. da jeg testa pc`en på lørdagskvelden så fant den alt bortsett fra den ene harddisken min. så i går morrest så prøvde jeg å bytte på harddiskene som sagt å det funka fint, men på en eller annen måte. (ja ikke spør meg hvordan) så har det skjedd noe rart med DVD Brenneren min for nå lyser den bare gult. jeg skjønner ikke hva som er feilen her. prøvde den også i en annen pc og der ble det det samme resultatet. jeg har da prøvd bare å sette inni strømkablen da. ikke IDE kablen. Noen som vet hva som er feil. håper på mange svar. Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Dumt spørsmål: Master/Slave ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 hei igjen. dvd romen stod som master og dvd brenneren stod som slave. både dvd rom og dvd brenner stod på samme IDE kabel. begge diskene mine står også på samme IDE kabel. kan det være dårlig kontakt på dvd brenneren da? for hvis dvd brenneren er gåen så skal det jo ikke lyse noen ting? husker at jeg hadde det samme problemet med en diskettstasjon for en tid tilbake, men husker ikke hvordan jeg løste problemet. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Prøvd å sette brenneren som master? Hva slags brenner er det? Merke og modell? Prøvd med annen kabel? Prøvd med en rettet binders og åpne skuffen og ta ut eventuelle plater (hvis skuffen ikke åpner seg normalt)? Den lyser gult når kun strøm er tilkoblet også? Den kan ha fått en dunk som har gjort den defekt... Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 det er en NEC 1100A den lyser gult ja når strømmen er tilkobla. det lyser ingenting hvis bare IDE kablen står i. jeg tror ikke at DVD Brenneren har fått noen dunk egentlig. jeg har gjort nøyaktig det samme med både DVD Romen og DVD Brenneren min å DVD romen funker som den skal. jeg har prøvd med binders men turte ikke å trekke den helt ut. skal prøve litt mere senere. det blir vel i løpet av jula. jeg regner med at jeg kjøper en ny brenner like over nyttår. men er det ikke sånn at når det lyset ikke lyser i det hele tatt at den er defekt da? kan den også være defekt når den bare lyser gult konstant. når jeg setter i både strøm og IDE Kabel så står det i Bios at den ikke er installert. Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Litt kult er at en kompis av meg hadde samme problem med å flytte samme type dvd brenner inn i samme tower som deg. Problemet der var at ide kabelen tok kvelden når han tok den ut fra den gamle maskinen, så det funket fint når vi byttet kabel. Hvis den andre enheten på kabelen fungerer er vel neppe dette problemet, men kan være verdt å sjekke. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 den andre enheten funker ja. skal prøve en annen IDE kabel i dag etter skolen. skal prøve den IDE kablen som står i diskene mine. jeg tviler egentlig på at dette er problemet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå