Gå til innhold

Lcd display

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei !

her litt "problemer".. altså.. jeg ser ikke hva som står på displayet mitt, altså jeg ser alt klart når eg ser RETT på det.. men ser jeg litt skrått på det, så "forsvinner" alt... :sad:

Noen som vet hvordan jeg kan "fikse" dette... om det i det hele tatt er mulig...

Lenke til kommentar

Hei sLoRc!

Vel,det er slik med dei fleste lcd-display/skjermar at når ein prøver å sjå på dei litt fra siden så greier ein ikkje å lese kva som står på displayet/skjermen...

Har fått "hente lapp" fra posten..Skal hente displayet i dag :wink:

Hei sub_sonic!

Eg bestilte på samme dag som deg..Fekk hentelapp fra Posten i helga...Skal hente lcd-displayet på Posten i dag.. :wink:

Ser ut til at eg var litt raskare enn deg.. :wink:

Ser ut til at du ikkje kan gjære anna enn å vente..

Lenke til kommentar

Dei fleiste LCD-skjermane, har en max vinkel grad du kan sjå frå.

Til dømes: 40 grader från midten..

?Er alle LCD skjermane bakgrunnsbelyst, eller er dette noe man må legge på selv??

kan man skifte bakgrunsbelysning, til andre farger??

Takk Christian

Lenke til kommentar

Hei!

Har "snakka" med HSC-elektronics via e-post og dei leverer lcd-display med og uten bakgrunnsbelysning..

Bakgrunnsbelysningen skjer ved hjelp av leds...

HSC-elektronics leverer bare med bakgrunnsbelysning grønn..

Ein kan skifte leds sjølv..Men,da bør ein ha litt kunnskapar anngåande lodding.. :wink:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann!

Har bestilt et 40x4LCD fra HCS. Det er selvsagt HD44780 kompatibelt.

På de sidene jeg har titta litt på finner jeg kun programvare for å styre dette som går på windows.

Er det noen som vet om noe for linux?

Eller som gidder å mekke? :wink:

BTW: Trenger jeg noe mer enn displayet fra HCS og en litt hjemmelaga kabel for å få maskina til å kunne kommunisere med displayet? Eller trenger jeg en kontroller utenom?

Lenke til kommentar

Kontrolleren er den du nevner: HD greia.. hitachi eller no.. HD 44780?

Du trenger ikke noe mer enn det nei. for parallellporten altså... du kan jo kjøpe en sånn som du lodder på LCD displayet ditt, som gjør det om til seriell, slik at du kan bruke com-porten.

Lenke til kommentar

Blir vel kanskje noe i drøyeste laget for meg. :wink:

Driver å titter litt på programdelen til 4x40LCD'n som ventes i posten neste uke.

Tenker jeg skal se om jeg ikke får til en newsticker på ene linja, siste innhentede webadresse på andre linja, og de siste to linjene til current ip og ledige ressurser. :lol:

Får se hva det blir til etterhvert. Dersom noen har linker eller tips så gi gjerne beskjed. :smile:

Lenke til kommentar

heisan!!!!

jeg vet hvor de er muligt å få tak på lcd disply gratis du går til dem som fikkser kopi maskiner og kasse aparater og fakser de er en type displayer som heter vdf de kobler du på same måte som lcd de er de du som regel ser i kasse aprater på foretninger se for derre å få tak på de store på narvesen de er kule

du kan og gå på søpel plassen der er de og mangen de skal vist verre i nyre dyre microovner så du kan fåsåvit gå kor som helst å pitle men i de mindre faksene er de små lcd'er

mvh:rubberduck (jan)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Veit noen om det er mulig å ta et LCD display fra f.eks. en gammal kalkulator eller no? og hvordan kan man få strøm og data fra pc'n til det displayet.. f.eks. temp, cpu- og ram-forbruk etc.

PS: Please send meg en mail hvis du veit no om det!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-14 00:45, rubberduck skrev:

heisan!!!!

jeg vet hvor de er muligt å få tak på lcd disply gratis du går til dem som fikkser kopi maskiner og kasse aparater og fakser de er en type displayer som heter vdf de kobler du på same måte som lcd de er de du som regel ser i kasse aprater på foretninger se for derre å få tak på de store på narvesen de er kule

du kan og gå på søpel plassen der er de og mangen de skal vist verre i nyre dyre microovner så du kan fåsåvit gå kor som helst å pitle men i de mindre faksene er de små lcd'er

mvh:rubberduck (jan)

ja men hvordan vil disse være å kobble da?? har du mekka en? blir det likt eller tilnærmet likt det som vi kjøper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...