JenkaRiPS Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Quote: On 2001-12-20 10:11, sLoRc skrev: Quote: On 2001-12-13 20:15, sLoRc skrev: har planer om å kjøpe meg et av di displaya som de selger på HCS, men har ingen parallell port ledig :sad: noen som har koblingskjema for com-port til dette displayet ? på forhånd takk!!! go jul btw... fikk aldri noe svar på denne, INGEN som vet ? mener jeg har sett at d finnes en overgang fra Parallellport til Serial port. Noen som vet om dette finnes ? Joda, finens det. Er ikke sikker på om jeg har dette skjemaet enda, men jeg fant det sammen med et koblingsskjema for paralellport-displayer. Skal legge det ut her hvis jeg kommer over det! -- Tommy H. Lenke til kommentar
sLoRc Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 har endelig fått LCD displayet som jeg handlet på HCS. jeg leste at d var en som hadde handlet dette og koblet det opp... og alt fynket fint. jeg lurte bare på hvilken spenning du kjørte inn på + .. fant ingenting om dette på koblinskjemaet.. Lenke til kommentar
petersv Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 http://www.ocmod.com/code/show_art.php?id=24&pg=2 De har 15 kontaktpunkter? Er de det samme for alle med 15? Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-28 19:20, petersveistrup skrev:http://www.ocmod.com/code/show_art.php?id=24&pg=2De har 15 kontaktpunkter? Er de det samme for alle med 15? Så lenge det har en HD44780 (eller kompatibel)kontroller skal disse punktene normalt sett være de samme.. -- Tommy H. Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg har et slikt LCD display de selger på HCS. Har prøvd å få tak i 10k potensiometer til å stille kontrasten, men har kun funnet et 20 ohms på Clas Ohlson. Er det noen som vet om jeg kan bruke dette eller vil det ødelegge LCD displayet. Kan jeg eventuelt la være å bruke pots og bare kjøre på full styrke? Lenke til kommentar
petersv Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Quote: On 2001-12-29 18:49, JenkaRiPS skrev: Quote: On 2001-12-28 19:20, petersveistrup skrev: http://www.ocmod.com/code/show_art.php?id=24&pg=2 De har 15 kontaktpunkter? Er de det samme for alle med 15? Så lenge det har en HD44780 (eller kompatibel)kontroller skal disse punktene normalt sett være de samme.. -- Tommy H. Hvordan vet jeg om jeg har en HD44780 kontroller eller ikke? Dette står på displayet: TOSHIBA, ZQ8093-311, TLY-933, MDK311V-0. På chipene står det: T6961B, 8719H, Japan og T778A, 8732H, Japan. Det er alltså 2 typer chiper. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei! Til dykk som har eit 20x4 lcd display passer det i ein slot inn?( Lenke til kommentar
Lego Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Selve displayet passer, men pcb plata på baksiden er litt større (skjønte du den). Jeg valgte å montere det i to da dette var enklest med tanke på ledninger o.l Men ved å feste den i en bruker du litt plass ovenfor og litt på undersida(på baksida), så da blir det i grunnen 3. Så det beste er å bruke to. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei! Ok skjønte den.. Litt iriterande da eg godt kan tenke meg å ha eit 20x4 display i front,samtidig som eg har ein 6x dvd spillar og ein 16x brennar..Eg synest 16x1 blir for lite..Og har ikkje så lyst å begynne å skjære i kabinettet... ;( Lenke til kommentar
CoZtA Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 har noen sett på prisene på LCD display på BG micro 10.95$ for et 20x4 dispaly :wink: Lenke til kommentar
sLoRc Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 jeg satte mitt display inne i 2 floppy porter.. fynket fint.. ser temmelig fint uy også.. disketstasjonen satte jeg bare lenger bak.. bruker den aldri allikevell =) Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Noen som har bilder av desse LCD displayene? Jeg vil gjerne ha Hvis dere har Chieftec kabinett så hadde det vøri enda bedre :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hei SintBrus! Eg har bilete av lcd-displaya som blir solgt på HSC-elektronics (sendte e-post til dei :wink: ) Har diverre ikkje fått biletene opp på ei heimeside endå..Men,om du sender meg ein privat melding så kanskje det kan la seg ordne.. Elles kva lcd-display var det som vart satt i floppy slottane? Og kva meines med satte floppystasjonen lenger bak..? Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 hvor stort er 20*4 LCD i cm?? Lenke til kommentar
sLoRc Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Quote: Elles kva lcd-display var det som vart satt i floppy slottane? Og kva meines med satte floppystasjonen lenger bak..? Jeg har et 20x4.. som jeg kjøpte fra HCS... det jeg mener er at jeg satte floppystasjonen lengre bak.. altså sånn at den står likt me hdd'ene.. langt inne med andre ord.. håper du forstår =) Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hei sLoRc! Trur eg forstår..Men,må være litt tungvint om ein plutslig finner ut at eg trenger diskettstasjonen.. Fekk du altså plass til eit 20x4 lcd-display fra HSC i to 3,5" disksettstasjon slotta? (om eg har forstått deg riktig..Sikker på at det er 20x4? Og ikkje 16x1? ) Det er i allefall betre enn å fjerne dvdspillaren eller cd-brennaren.. :wink: Om det stemmer..Bestiller eg nesten med ein gang.. Kva betalingsmåte brukte du..? Lenke til kommentar
sLoRc Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 hei =) jeg satte displayet mitt som jeg handlet på HCS (20x4) inn i 2 * 3,5" slotter.. passet fint.. det er ikke verre enn å ta av dekselet i fronten vis jeg skal bruke diskettstasjonen da.. :smile: Syns du skal gå til innkjøp jeg.. mitt fynket fint. fikk forresten en venn til å lodde.. fylkte skjemaet til parallellport.. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Er det ingen som kan måle, sitt LCD display. Og fortelle meg hvor mange cm, dimensjonene er på?? Selve skjermen, og feste mekanismen bak... Takk Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hei cgsimons! Kan ikkje måle det sidan eg ikkje har det endå.Men,eg har elektroniske bilder av 16x1 og 20x4 display,så om du sender meg ei privat melding så kan eg sende deg bilda eventuelt på e-post. Hei sLoRc! Skal bestille.Men,ville ikkje bestille før eg fekk sjå bilde av displaya det gjorde eg ved å sende e-post til dei :wink:Og eg ville finne ut om eg måtte ofre to 5,25" slottar.Men,etter det du sa så ofrer eg heller to 3,5" slottar.Brukar diskettstasjonen skjelden likavell(ofte når eg trengte å bruke ein bootdiskett,men kan heller lage meg ein boot cd :wink: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå