Gå til innhold

Hjelp til laptop-kjøp

l33t_haxx0r

Anbefalte innlegg

Hej pojkar og flickor (eller no)!

Nu er det dags for at jeg skal kjøpe meg en tøff laptop, for jeg kjeder ræva av meg oppi i Nord i militæret.

Driver og cruiser rundt på noen sider etter laptoper, men finner ut til min store skuffelse at laptop er langt dyrere enn jeg trodde. De jeg hadde blinka meg ut ligger på 14 høvdinger, og jeg hadde ikke store planer om å betaler mye mer enn 10.

Anyway, noen av dere der ute som vet om steder der de selger laptoper hvor man kan bestemme f.eks. om man vil ha med eller uten OS og sånt?

Dessuten har jeg ikke mye peil på CPU-er i laptop, men har en følelse av dothan/XP M-teknologi er ganske heite greier.

Tenkte meg en laptop med først og fremst bra skjermkort, men kunnskapene der stryker jeg også litt på. Har blinka meg ut en Radeon 9700, men finner jo faen ikke en bærbar som inneholder det sabla kortet til under 12 laken. Virker som du MÅ ha en jævla dyr laptop for å ha det kortet.

Snuste opp denne på komplett.no:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302935

Bortsett fra skjermkortet (som jeg ikke aner engang hvor mange MB den er på), så virka den grei? Eller? Er det mulig å sende dem en mail å slenge et annet skjermkort i, og betale for det?

Noen tips dere kan gi meg angående hva jeg bør se på? Ja, jeg vet at jeg må ha minst 512 mb ram, og at DVD-brenner er kjekt osv, men tenkte mer på merker jeg bør holde meg unna / se etter.

Vært innom et par syke sider som gode gamle Alienware, men der hadde jeg i hvert fall ganske urealistisk bilde til priser :p

Anyway, håper dere har noen linker til sider der man kan "bygge" sin egen PC, eller hvor de har generelt ok tilbud til en gjerrig fyr som meg :)

Takker og bukker ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...