jello Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Jeg skal kjøpe sd minnekort og lurer på om der er noen merker som er bedre/stabile enn andre? Sandisk og Lexar er dyrest, men er de bedre enn feks Kingston, Twinmos etc? Like viktig, noen for fraråder meg å kjøpe visse merker? Det er jo krise i havet om kortet konker ut med 200 bilder på. Så er dyrt bedre, legger jeg heller noen ekstra kroner i et stabilt kort. Jeg har tenkt på Sandisk 256 mb Ultra II. Er det merkbare forskjeller i hastighet eller er det ikke verdt pengene i forhold det ordinære kortet? Endret 20. desember 2004 av jello Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Har hørt at noen kort er raskere enn andre, med andre ord så er kameraet fortere klart for et nytt bilde når du først har tatt et. Husker ikke helt hvilke merker det var snakk om, prøv google. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Sandisks ultra-kort får du kun glæde af hvis kameraet "tillader" det. Dvs hvis video kræver et hurtigt kort, eller hvis seriebilledfunktionen gør det. Ellers vil du ikke mærke nogen særlig gevinst. Kortet du har fundet er dog et godt valg uanset, da du bør holde dig til kort fra Sandisk eller Lexar, da de mange dårlige oplevelser folk her på forummet har oplevet med andre mærker skræmmer... Lenke til kommentar
Bottolph Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har selv bestilt Sandisk Ultra II 512 MB. Folk har rapportert feil ved Kingston. Det har vært skrevet en del om SD kort på www.dpreview.com sine forum. Mitt inntrykk derfra er at Sandisk Ultra II er bra, uten at jeg har sett noen sammenliknende oppstilling av egenskaper. Lykke til! Lenke til kommentar
jello Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Det har vært skrevet en del om SD kort på www.dpreview.com sine forum Takk Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Hva med SD kort fra Corsair? Er dette kvalitet? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305809&view=detailed Endret 28. desember 2004 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Alene prisen burde gøre en ekstra opmærksom... Et alm. kort fra sandisk eller lexar på kun 128 mb koster ca det samme som dette kort! Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Okey, da må jo dette være en god deal: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå