Gå til innhold

Kan ikke fornye ip adressen...

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Internettet mitt kuttet plutselig ut, jeg deler internett med naboen min (via en nettverksbro) der internett fungerer fint, (bruker en hub til å dele opp adsl fra ruter)

Når jeg går inn i netverkstilkoblinger i kontrollpanel, og prøver å "reparere" nettverkstilkoblingen kommer beskjeden kunne ikke fornye ip adressen...

Har prøvd alt (nesten) men finner ikke ut hva det er som er galt.

Det er ikke nettverkskortet som er defekt, tror helst det har vert noen virus ute å gått....

Kunne jo prøve å reinstallere windows xp, men har jo ikke cden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker ikke hos meg heller. Får beskjed om å kontrollere at nettverkskortet er riktig installert.

1. Installer nye drivere.

2. Sjekk alle kabler.

3. Sjekk router osv.

4. Ring kundeservice. ;)

Edit: Funker ikke internett generelt, eller er det bare fornying av ip-adressen som er problemet?

Endret av @kd
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-df17e

og reparere ved og trykke på den "repareringsknappen" funker alderi!

Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew

Akkuratt hva den reparerings delen gjør er jeg ikke sikkert på! Men, tror nok ikke den gjør så UTROLIG mye mere en bare og renewe ip'n!

Lenke til kommentar
Mulig du ikke får en ny ip fordi "leien" på den du har ikke er gått ut ennå. Tror leien er på 7-8 dager som standard. Har du prøvd å sette den manuelt?

ja, men altså dette fungerte før. da kunne renewe ip-en (fikk samme tilbake) om noe hadde låst seg osv... er ikke et stort problem, men mest nysgjerrig for hvorfor det ikke funker..

Edit: jævla til språkføring agitt...

Endret av iacob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...