Gjest member-63169 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Internettet mitt kuttet plutselig ut, jeg deler internett med naboen min (via en nettverksbro) der internett fungerer fint, (bruker en hub til å dele opp adsl fra ruter) Når jeg går inn i netverkstilkoblinger i kontrollpanel, og prøver å "reparere" nettverkstilkoblingen kommer beskjeden kunne ikke fornye ip adressen... Har prøvd alt (nesten) men finner ikke ut hva det er som er galt. Det er ikke nettverkskortet som er defekt, tror helst det har vert noen virus ute å gått.... Kunne jo prøve å reinstallere windows xp, men har jo ikke cden! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det som først slo meg var at internettleverandøren din ikke likte at dere delte internett, så de kan ha blokkert ip-adressen din... Men det høres jo litt søkt ut, så jeg vet ikke jeg. Sjekket alle kabler, router osv? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Funker ikke hos meg heller. Får beskjed om å kontrollere at nettverkskortet er riktig installert. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Funker ikke hos meg heller. Får beskjed om å kontrollere at nettverkskortet er riktig installert. 1. Installer nye drivere. 2. Sjekk alle kabler. 3. Sjekk router osv. 4. Ring kundeservice. Edit: Funker ikke internett generelt, eller er det bare fornying av ip-adressen som er problemet? Endret 20. desember 2004 av @kd Lenke til kommentar
iacob Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Har samme problemet før og etter formatering. Også ved bruk av forskjellige trådløse nett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 og reparere ved og trykke på den "repareringsknappen" funker alderi! Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew Akkuratt hva den reparerings delen gjør er jeg ikke sikkert på! Men, tror nok ikke den gjør så UTROLIG mye mere en bare og renewe ip'n! Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) prøv TuneXP 1.5, går inn på internet " IP settings " http://www.warp2search.net/modules.php?nam...ticle&sid=17746 eller: http://www.driverheaven.net/dforce/default.php Endret 2. januar 2005 av gaggen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Mulig du ikke får en ny ip fordi "leien" på den du har ikke er gått ut ennå. Tror leien er på 7-8 dager som standard. Har du prøvd å sette den manuelt? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Mulig du ikke får en ny ip fordi "leien" på den du har ikke er gått ut ennå. Tror leien er på 7-8 dager som standard. Har du prøvd å sette den manuelt? ja, men altså dette fungerte før. da kunne renewe ip-en (fikk samme tilbake) om noe hadde låst seg osv... er ikke et stort problem, men mest nysgjerrig for hvorfor det ikke funker.. Edit: jævla til språkføring agitt... Endret 3. januar 2005 av iacob Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Det får eg og ofte prob med....Nette detter av og til ut... men ein liten reebooot så funker alt... Veit ikkje kvifor det er slikt Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 fikk det til å funke igjenn. reinstallerte winxp Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 hehe eg får det til å funke med å restarte :-p Men kan hende det var noko anna som var klikk hos deg... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 fikk det til å funke igjenn. reinstallerte winxp ^^ litt tungvint Får det jeg også.. lurer på hva det kan være. Legg inn IPen manuelt og klikk på tilordnet av DHCP eller system gjennopretting funker også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå