Gå til innhold

Hvor store mms

kad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at f.eks Nokia 7610 har sperre på 100kb på sending av mms. S65 har f.eks rundt 200-300kb. Operatørene har forresten ordnet det slik nå at det ikke lenger er sperre på 50kb, slik det var for en stund siden. Du kan glatt sende mms over 100kb, men da må du ha en mobil som støtter det, og mottaker må ha det også. Det nytter f.eks ikke å sende en mms på 100kb til en kamerat som har 7210.

Lenke til kommentar
Grensene i nettet er følgende:

NetCom: 100kb

Telenor: 300kb

Utover det er det som sagt noen telefoner som har egne grenser.

300kb? Får ikke sendt mer enn 200kb på min P900. Kan det forandres på? Det er så kjedelig å ikke kunne sende en videosnutt.

Støtter 3G over 300kb?

Lenke til kommentar
noen som vet noe om hvor store det går på  på SE t610 og t630 :roll:

T610 ja... Jeg vil si under 100 kb. Kanskje 80-60kb maks. (Eller kanskje enda mindre, hadde ikke forundra meg, og jeg har faktisk prøvd å sende en på ca. 100kb, det gikk "fint")

Tviler på T630 har mye forskjellen med T610, sier det samme om den også.

Lenke til kommentar

Mange av de dyrere telefonene har jo epost-funksjoner...

Hvis de som har lyst til å sende store bilder til hverandre bare har en epostadresse som de kun bruker på mobilen, blir jo dette ca. det samme som MMS. Man vil klart betale for mengden data overført ved gprs istedetfor en fast pris som på mms, men det kan da vel ikke koste så mye å overføre en halv MB? (har ingen anelse om gprs-prisene om dagen, bruker det veldig sjeldent)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...