kent-andre Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hei! Installerte akkurat Windows 2003 Server Standard på serveren (!), som fungerer som DHCP, web, ftp og filserver. Da jeg skulle installere IIS, feiler installasjonen og jeg får en feilmelding som sier noe sånt som: "Sub-component Distributed Transaction Coordinator raised an exception while processing the OC_COMPLETE_INSTALLATION setup message. d:\nt\com\com1x\dtc\ntdtcsetup\src\csetuputil.cpp (line 2759) Error Code = 0x80004005 Unspecified error Failed to execute function 'DllRegisterServer()' in 'C:\WINDOWS\system32\mtxoci.dll'. Jeg veit ikke om denne kjøres gjennom regsvr32, men det regner jeg med - og jeg har brukt denne flere ganger uten problemer. Prøver jeg å kjøre regsvr32 manuelt på denne filen, får jeg samme feil (0x80004005). Denne feilen dukker vanligvis opp ifm. feil syntaks på kommandoer, men installasjonen av IIS kan da umulig gjøre det? Feilen i installasjonen fører ikke til annet enn at jeg ikke får kjørt Terminal Services riktig - IIS fungerer greit med ASP, PHP, SSI, etc - men TS nekter den å få opp (den mangler en hel haug med filer, som jeg har forsøkt å kopiere fra en annen maskin (også server2003 for testing), men da klarer den ikke å "initialize snap-in" - som forøvrig skjer ganske ofte liitt her og der. Jeg er og blir avhenging av Terminal Services, fordi jeg er nødt til å kjøre Remote Desktop/Admin på serveren - dessuten har en slik feil helt sikkert flere konsekvenser. Noen som har noen gode ideer? Trengs mer info, burde ikke det være noe problem. Med vennlig hilsen Kent-André Nøklebye [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå