Gå til innhold

Bruke Python til å lage musikkopplastingsprogram?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er arrangør for et lan-party som vi svinger i gang noen ganger i året. Folk har etterhvert blitt kravstore, og har begynt å spørre om vi kan lage til en webside(internt), som de kan gå inn på å laste opp den sangen de vil høre. Sangen lastes opp på serveren gjennom lan'et, og blir queuet. Om sanget finnes fra før, så skal den printe ut dette, men likevel queue på nytt. Flood protection må der også være.

Er dette noe som er mulig å klare å gjennomføre med bruk av Python?

Jeg spør pga at jeg har begynt å sette meg litt inn i python, og ønsker å lære meg det, men jeg har ikke enda oversikt over hva det klarer å håndtere. "Storebroren" Perl hadde vel klart denne oppgaven uten problemer.

Ps. Selve webdelen er ingen problemer. Der har jeg kompetanse så det holder.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig problem. Selvsagt kan det gjøres med Python. Spørsmålet er hvordan. Skal det skje via web, og det ikke er mer enn et par hundre brukere, er sikkert det enkleste å bruke cgi-modulen får å hente postet fil osv. Du vil få problemer med å lage et 100% vanntett system for å detektere like sanger (filnavn kan endres, Mp3-metatagger er ikke like, filstørrelse er forskjellig). Flod Protection blir også vanskelig, men ikke umulig.

En variant av dette er å bruke Mod_python for Apache. Da kan du bruke Python omtrent som PHP

Lenke til kommentar

Hvorfor lage en webbasert tjeneste?

På KarlsrudLAN har vi en server hvor deltagerene har rettighet til å laste opp filer, og de blir spilt av etter tur. Burde ikke være noe problemer å modifisere ;)

(Programmert i VB, og jeg kan godt fikse det for dere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...